۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰

در ادامه افزایش درگیری ها در افغانستان؛

هند دیپلمات‌هایش را از قندهار خارج کرد

هند دیپلمات‌هایش را از قندهار خارج کرد

دهلی نو در پی افزایش تحرکات و درگیری‌ها بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان، اغلب کارکنان کنسولگری خود در قندهار را تخلیه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، هند حدود ۵۰ تن از دیپلمات‌هایش را از ولایت «قندهار» افغانستان خارج کرده است. این تصمیم در پی افزایش درگیری‌های طالبان با نیروهای امنیتی افغانستان اتخاذ شد.

گفته می‌شود که دیپلمات‌های هندی در پی تصرف مناطق اطراف قندهار از سوی نیروهای طالبان، از طریق هواپیمای نظامی نیروی هوایی هندوستان به سلامت به دهلی نو بازگشتند.

پیشتر و قبل از خروج دیپلمات‌های هندی از قندهار، کنسولگری هند در این شهر برای مدتی بسته شده بود حال آنکه خبر تعطیلی کامل این کنسولگری تکذیب شده است.

«آریندام باگچی» سخنگوی وزارت امور خارجه هند در این رابطه گفت: هند به دقت تحولات امنیتی در افغانستان را زیر نظر دارد. امنیت و ایمنی پرسنل ما از اهمیت بالایی برخوردار است. کنسولگری ما در قندهار بسته نشده است. با این وجود، به دلیل درگیری‌های شدید در نزدیکی این شهر، پرسنل این کنسولگری فعلاً به هند برگشته‌اند. تاکید می‌کنم که این اقدامی کاملاً موقتی است تا زمانی که شرایط به ثبات برسد. کنسولگری به فعالیتش از طریق کارمندان محلی ما ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشتر نیز همزمان با پیشروی‌های زمینی طالبان در تصرف مناطق مختلف افغانستان، کنسولگری‌های کشورهای مختلف از جمله روسیه، آلمان، ایران، ترکیه و پاکستان در برخی شهرهای پر جمعیت این کشور بسته شده بودند.

همزمان با خروج ادعایی نظامیان آمریکا و ناتو از افغانستان، در هفته‌های اخیر درگیری گروه طالبان با نیروهای امنیتی در سراسر افغانستان افزایش یافته و این در حالی است که واشنگتن در تلاش است تا از افزایش ناامنی در این کشور به نفع ایجاد جنگ داخلی، سوء استفاده کند.

کد خبر 5255389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha