۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹

سالاری مطرح کرد؛

صدور بخشنامه تعارض منافع در تامین اجتماعی/مدعی کار بی نقص نیستیم

صدور بخشنامه تعارض منافع در تامین اجتماعی/مدعی کار بی نقص نیستیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از صدور بخشنامه تعارض منافع در سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری روز سه شنبه در نشست رؤیای تأمین اجتماعی فراگیر که با موضوع مدیریت تعارض منافع در سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، گفت: در بسیاری کشورهای دنیا تعارض منافع مورد توجه قانون گذاران و مدیران دولتی است تا زمینه تبعیض را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه سعی کرده ایم از تجارب دیگران استفاده کنیم افزود: در مرحله اول کار در قالب بخشنامه‌ای شروع شد که این اقدام یک گام کوچک در مسیر بزرگ است تا تعارض‌ها را جلوگیری و رفع کنیم. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: اگر در مقررات گذاری این کار را انجام دهیم با محصولات تعارض که تبعیض و فساد است روبه رو نخواهیم شد.

سالاری با تاکید بر اینکه مدعی نیستیم که کار بی عیب و نقص است اظهار داشت: اقدامات ما در تعارض منافع یک شروعی است و قصد داریم با برگزاری این نشست از نظرات تخصصی بهره مند و آنها تجمیع و مستند شوند تا کار بهتری صورت گیرد.

وی افزود: در کنار این کار همکاران کار پژوهشی را هم شروع کرده اند تا این گفتمان را در سیستم اداری و مدیریتی کشور ترویج کنیم.

در این نشست، نعیمی مدیرکل حقوقی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص مدیریت تعارض منافع در سازمان تأمین اجتماعی گفت: مدیریت تعارض منافع با هدف پیشگیری از بروز تخلف و سو استفاده از موقعیت‌های شغلی که افراد در آن قرار دارند صورت می‌گیرد.

وی افزود: دولت در سال ۹۸ لایحه تعارض منافع را تهیه کرد و در حال حاضر در مسیر تصویب است ولی حاشیه‌هایی در اجرا دارد باعث شده که تصویب آن هنوز عملیاتی نشود.

نعیمی اظهار داشت: در سازمان تأمین اجتماعی در مورد مدیریت تعارض منافع، بر اساس دستور سالاری مدیر عامل سازمان کار گروه کارشناسی تشکیل شد و در نهایت بخشنامه تعارض منافع اوایل تیرماه صادر شد.

وی گفت: تعارض منافع یعنی منافع سازمانی با منافع شخصی فرد در تعارض باشد و نتواند تصمیم درستی بگیرد که این موضوع باید مدیریت شود.

کد خبر 5256903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha