۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱

وزارت دفاع افغانستان خبر داد؛

کشته شدن بیش از ۳۰۰ عضو طالبان در تحولات ۲۴ ساعت اخیر

کشته شدن بیش از ۳۰۰ عضو طالبان در تحولات ۲۴ ساعت اخیر

دولت کابل اعلام کرد که در عملیات های اخیر نیروهای نظامی و مردمی افغانستان در ولایت های مختلف، صدها نفر از اعضای طالبان کشته شدند و مهمات و تجهیزات آنها نیز منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع افغانستان با انتشار توییت هایی در صفحه رسمی این وزارتخانه در شبکه توییتر، از تحولات اخیر، پیشرفت‌های نیروهای نظامی این کشور در بازپس گیری مناطق مختلف از طالبان و شمار کشته شدگان اعضای این گروه در عملیات‌های مختلف خبر داد.

وزارت دفاع افغانستان در توییتی نوشت که طی ۲۴ ساعت گذشته، در نتیجه فعالیت‌های نظامی نیروهای نظامی و امنیتی این کشور در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، قندهار، هرات، بلخ، فاریاب، جوزجان، هلمند، بدخشان، قندوز، تخار، کاپیسا و کابل، ۲۶۷ نفر از اعضای طالبان کشته، ۱۱۹ تن دیگر زخمی و ۴ نفر نیز بازداشت شدند. همچنین تعداد ۱۳ بمب دست ساز نیز خثی شد.

این وزارتخانه همچنین از کشته شدن ۲۹ تن از اعضای طالبان از جمله سه فرمانده ارشد این گروه در حملات هوایی دیروز نیروی هوایی افغانستان در منطقه «افغان¬تپه» و بزرگراه‌های ما بین ولایت‌های جوزجان و سر¬پل خبر داد. همچنین مقادیری از مهمات و تجهیزات این گروه شامل اسلحه و بمب نیز منهدم شد.

نیروهای نظامی و امنیتی و نیروهای مردمی افغانستان روز گذشته با پشتیبانی نیروی هوایی، حملات گروه طالبان را در بخش «کران و منجان» در ولایت بدخشان دفع کردند. طی این عملیات ۳۲ تن از اعضای طالبان کشته، ۱۴ تن زخمی شدند. همچنین ۴ دستگاه از خودروهای این گروه نیز منهدم شد.

کد خبر 5256920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha