۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸

لزوم بهره‌گیری از دانش روزآمد جهان همگام با تقویت بومی‌سازی

لزوم بهره‌گیری از دانش روزآمد جهان همگام با تقویت بومی‌سازی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید تحولات و دانش جهانی را همواره رصد کرد و با قدرت در مسیر پیشرفت و توسعه گام برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی با تأکید بر حمایت از بخش‌های پژوهش و فناوری پتروشیمی افزود: پژوهش و فناوری بازوی توسعه صنعت پتروشیمی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در سال‌های اخیر گفت: بخشی از خروجی این تلاش‌ها، تأمین نیازهای صنعت پتروشیمی در بحث دانش فنی و کاتالیست‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه حضور این شرکت با توجه به ابعاد توسعه صنعت، یک ضرورت است، افزود: در سال ۹۹ که سال جهش طلایی صنعت پتروشیمی ایران بود، شرکت پژوهش و فناوری با تولیدی شدن ۳ طرح توسعه‌ای خود در جمع ۱۷ طرح بهره‌برداری شده در سبد جهش دوم توسعه صنعت دارای جایگاه ویژه‌ای بود.

محمدی تصریح کرد: افزون بر سه طرح این شرکت یعنی تأمین کاتالیست پلی‌پروپیلن و تأمین کاتالیست پلی‌اتیلن سنگین در پتروشیمی شازند و نیز بهره‌برداری رسمی از نخستین کاتالیست زیگلرناتا پلیمریزاسیون پلی‌اتیلن سبک خطی در پتروشیمی لرستان، ساخت و تأمین کاتالیست پتروشیمی سبلان از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز دستاورد مهمی بود که به ثمر نشست.

وی ادامه داد: رونمایی از دانش فنی ایرانی PVM در مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری در سال ۱۳۹۹ با هدف تأمین نیازهای کشور به‌ویژه تأمین سه دانش فنی و ۶ کاتالیست طرح اسلام‌آباد غرب از جمله تلاش‌های پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بود.

کد خبر 5258615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha