۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی:

۱۴ کیلومتر از جاده بیرجند- قاین تا شهریور دوبانده می‌شود

۱۴ کیلومتر از جاده بیرجند- قاین تا شهریور دوبانده می‌شود

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حدود ۳۲ کیلومتر از جاده بیرجند به قاین هنوز دوبانده نشده است، گفت: ۱۴ کیلومتر از این جاده تا شهریور دوبانده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خراسان‌جنوبی در دو کریدور مهم کشور قرار دارد که یک کریدور آن کریدور شمال- جنوب و مسیر چابهار به سرخس است که جاده بیرجند- قاین نیز در این کریدور قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ۴۱۴ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب در محدوده جغرافیایی خراسان‌جنوبی است که ۵۳ درصد از آن دو بانده شده و زیر بار ترافیک رفته است.

فرهادی در زمینه جاده بیرجند به قاین نیز اظهار کرد: تنها ۳۲ کیلومتر از جاده بیرجند- قاین دو بانده نشده که تلاش ما بر این است که ۱۴-۱۵ کیلومتر تا پایان شهریور و مابقی تا پایان سال و یا حدأکثر سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در زمینه وضعیت راه‌های روستایی ادامه‌داد: در بحث راه‌های روستایی علت تصادفات، تنها ایمن نبودن راه‌ها نیست بلکه فرهنگ رانندگی و سرعت زیاد از جمله دلایل است و حتی در محورهای شهری نیز که راه‌ها دوبانده شده تنها نوع تصادفات تغییر کرده و از تصادفات رخ به رخ به تصادفات به علت خروج از محور رسیده که نشان دهنده ضرورت ترویج فرهنگ صحیح رانندگی است.

۵۲ درصد از خانه‌های روستایی خراسان‌جنوبی مقاوم سازی شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۵۲.۱ درصد خانه‌های روستایی خراسان‌جنوبی مقاوم‌سازی شده است، بیان‌کرد: ۴۶ هزار و ۲۷۲ واحد روستایی در خراسان‌جنوبی مقاوم‌سازی شده است که از این تعداد ۱۶ هزار واحد قبل از سال ۸۴ و ۳۰ هزار واحد نیز بعد از سال ۸۴ مقاوم‌سازی شده است.

فرهادی با اشاره به تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه در سال‌های گذشته برای ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان داده شد و در مجموع طی دو سال ۹۸ و ۹۹ نیز ۳۰۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به افراد در این زمینه داده شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد هشت هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز تسهیلات بنیاد مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و چهار هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات نیز برای خراسان‌جنوبی پیش‌بینی و هزار و ۴۰۰ فقره آن ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در زمینه تفاهم‌نامه با بهزیستی برای خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای دو فرزند معلول نیز ۱۵۸ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

بازسازی چهار هزار و ۳۷۹ واحد مسکونی آسیب دیده

فرهادی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تاکنون چهار هزار و ۳۷۹ واحد آسیب دیده از حوادثی چون سیل و زلزله در خراسان‌جنوبی با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان بازسازی شده است، بیان‌کرد: در سال ۹۸ نیز ۱۵۸ واحد در این حوزه با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ نیز ۹۱ واحد با اعتبار چهار میلیارد و ۴۰۰ تومان بازسازی شده است.

وی ادامه‌داد: سهمیه خراسان‌جنوبی در پروژه طرح اقدام ملی مسکن دو هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی بود که از این تعداد هزار و ۶۰۷ واحد برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار و هزار و ۳۸۳ واحد نیز برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی بیرجند بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: پنج هزار نفر برای این طرح در این شهرها (شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر) در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که پنج هزار و ۳۷۱ نفر واجد شرایط شناخته و پنج هزار و ۳۳۹ نفر نیز تاکنون به بانک مراجعه کرده‌اند.

فرهای با بیان اینکه برای سه هزار و ۷۲۷ نفر در ۳۶ هکتار زمین در نظر گرفته شده است، یادآور شد: بیش از سه هزار نفر نیز قرار داد ساخت امضا کرده‌اند.

کد خبر 5259562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha