۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۳۵

مدیرکل اوقاف کرمانشاه:

افتتاحیه مسابقات مرحله شهرستانی قرآن در کرمانشاه برگزار می‌شود

افتتاحیه مسابقات مرحله شهرستانی قرآن در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات مرحله شهرستانی قرآن کریم در کرمانشاه فردا شنبه دوم مردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات مرحله شهرستانی قرآن کریم فردا شنبه دوم مردادماه ۱۴۰۰ ساعت هشت صبح در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با ثبت نام ۲ هزار و ۳۲۶ نفر شرکت کننده از سراسر استان کرمانشاه همراه بوده که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر در رشته‌های آوایی و سایرین در رشته تفسیر قرآن کریم شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: رشته تفسیر قرآن کریم ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰ به صورت برخط برگزار می‌شود.

به گفته صالحی مسابقات قرآن کریم در رشته‌های آوایی شامل حفظ پنج جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل، قرائت و ترتیل و اذان در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود که بخش اذان تنها برای برادران است.

وی افزود: مسابقات مرحله شهرستانی قرآن کریم در ۶ منطقه استان کرمانشاه از ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ آغاز شده که در همان روز مسابقات قرآن در شهرستان اسلام آبادغرب و دالاهو، ۲۷ تیر برای شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین به مرکزیت کنگاور و ۳۱ تیرماه برای شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب به مرکزیت سرپل ذهاب برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در شهرستان کرمانشاه گفت: این مسابقات دوم و سوم مرداد برای گروه خواهران و چهارم مردادماه برای گروه برادران در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

صالحی با اشاره به برنامه‌های مسابقات قرآن کریم در دوم و سوم مردادماه ۱۴۰۰ بیان کرد: مسابقات حفظ کل و ۲۰ جز قرآن کریم صبح روز شنبه و قرائت و ترتیل بعدازظهر همان روز و مسابقات رشته حفظ پنج جز و ۱۰ جز در روز یکشنبه سوم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم پنجم مردادماه برای شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر به مرکزیت پاوه و ۹ مردادماه در سنقر و کلیایی برگزار می‌شود.

صالحی تصریح کرد: نفرات نخست تا سوم هر منطقه در مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

کد خبر 5264112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha