۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹

پنجره مهر؛

سیلی که خانه های «نرمان» را با خود برد

سیلی که خانه های «نرمان» را با خود برد

مُهر- سیل خانه‌های روستاییان در روستای «نرمان» شهرستان مهر استان فارس را درهم کوبید و خسارات زیادی نیز بر جا گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی بارندگی‌های اخیر در شهرستان مُهر بخصوص روستای نرمان و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی همجوار روستای نرمان، خسارت‌های جدی به اهالی این روستا وارد شده است.

محمد رضایی رئیس شورای اسلامی این روستا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از اهالی روستای نرمان که برای پیشگیری از سیلاب به مسیر تنگ دمه جک نرمان رفته بود در سیلاب گرفتار شده بود که توسط همراهان از آب نجات داده شد اما به دلیل جراحات شدید وارده، با آمبولانس به مرکز درمانی مهر، منتقل داده شد.

وی افزود: بارندگی شدید در مناطق کوهستانی روستای نرمان و جاری شدن سیل در رودخانه فصلی، باعث غافلگیری دامداران و همچنین تلف شدن تعدادی از دام‌های آنان شد.

همچنین احمد امینی بخشدار وراوی نیز گفت: خسارات وارده به روستا در برآورد اولیه مبلغی بیش از ۳۰ میلیارد ریال تخمین زده شده و ضمن اینکه بسیاری از زیرساخت‌ها و آسفالت کوچه‌ها و معابر به کلی از بین رفته و ۳۰ رأس گوسفند تلف و ۲۵ منزل مسکونی نیز غیر قابل سکونت شد.

نرمان، روستایی، بالغ بر ۱۲۰۰ نفر جمعیت و ۳۰۰ خانوار است که در غرب بخش وراوی و در جنوب شهرستان مهر قرار دارد.

مردم این روستا حالا چشم انتظار مسئولان هستند تا کاشانه‌ای که سیل ویران کرد را دوباره بنا کنند و اسباب خانه‌هایشان که دیگر قابل استفاده نیست دوباره تهیه شود.

کد خبر 5265227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • تارا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 0
      مسئولین خوابند دارند برای خودشان کار می‌کنند به فکر خودتان باشید هیچ کس از شما سراغی نخواهد گرفت
      • محمد IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
        1 0
        الآن یعنی مسئولان اروپا بیدار بودن که سیل بردشون، بیداری وخواب بودن کسی مانع سیل که نمیشه خونه و روستا هم که نمیشه جابجا کرد سیل کارخودشو می‌کنه قدری منصفانه قضاوت کنیم دنیا بهتر میشه
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 0
      درسته جلوی سیل گرفته نخواهد شد اما باید بپذیریم که مسئولین محترم ما زمانی به فکر خواهند شد که مشکل بیاید اما میشود جلوتر برای هرگونه حوادث احتمالی پیش بینی های لازم را انجام داد