۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

حق شناس تذکر داد؛

پنهانکاری شهرداری و ارتش/ شهردار شفاف سازی کند

پنهانکاری شهرداری و ارتش/ شهردار شفاف سازی کند

عضو شورای شهر نسبت به پنهانکاری شهرداری در انجام تفاهم با ارتش نسبت به ساخت و ساز در پادگان ۰۶ انتقاد کرد و گفت: هرگونه توافق بدون طی مراحل قانونی و تایید شورای شهر فاقد اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به تذکرات و مکاتبات مکرر پیشین در خصوص تفاهم شهرداری تهران با ارتش و عدم موافقت شورای شهر به ساخت و ساز در این محدوده، از نبود و تعارض جدی محتوی با رویکرد شهر نفروشی و وجود ابهامات جدی در مبانی قانونی و توافقات اولیه و عدم طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از شورای شهر در توافقات اولیه با ارتش انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه نگرانی‌های جدی در این باره مربوط به آثار زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و عدم انجام مطالعات لازم و عدم نهایی شدن برخی گزارش‌ها و سکوت در اخبار رسانه‌ای، اظهار داشت: این مسائل حاکی از نوعی پنهان کاری بین شهرداری و ارتش در اجرای این تفاهم است.

حق شناس خطاب به شهردار اعلام کرد: شهرداری باید به صورت شفاف و رسمی آخرین اقدامات خود را در این زمینه به شورای شهر گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه معاملات مربوط به پادگان ۰۶ نیازمند تأیید شورای شهر و وزارت کشور است، تاکید کرد: هرگونه توافق بدون طی این مراحل فاقد اعتبار قانونی است.

این عضو شورای شهر عدم طی این روال قانونی را مستوجب پیگرد قانونی دانست و گفت: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده و مکاتبه واگذاری این پادگان به شهر و شهردار نیازمند اخذ نظر رهبری است.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های شهروندان و لزوم اخذ نظر رهبری لازم است در این زمینه شفاف سازی شود.

کد خبر 5266652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha