۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۰۹

با اعلام نتایج رسمی؛

حزب نخست وزیر پاکستان در انتخابات پارلمانی کشمیر پیروز شد

حزب نخست وزیر پاکستان در انتخابات پارلمانی کشمیر پیروز شد

حزب حاکم در اسلام آباد موفق به کسب اکثریت کرسی های پارلمانی در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اردوپوینت، حزب حاکم در اسلام آباد موفق به کسب اکثریت کرسی های پارلمانی در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان شد.

انتخابات پارلمانی در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان روز یکشنبه برگزار شد و نتایج نهایی آن به تازگی اعلام شده است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان پیش از برگزاری انتخابات گفته بود که این رای گیری به مثابه یک همه پرسی برای مردم کشمیر است که آیا می خواهند به صورت خودمختار باقی بمانند یا بخشی از حاکمیت پاکستان باشند.

برخی تحلیلگران پاکستانی گفته اند که نتایج انتخابات کشمیر حال به منزله یک فرصت برای اسلام آباد در جهت ضمیمه رسمی کشمیر به پاکستان است.

اعلام پیروزی حزب حاکم اسلام آباد در انتخابات کشمیر در حالی است که ملی گرایان کشمیری که حاکمیت هند و پاکستان را در این منطقه رد می کنند، خواستار تحریم این انتخابات شده بودند.

سال گذشته نخست وزیر پاکستان یک نقشه جغرافیایی از این کشور را منتشر کرد که در آن منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر، خط کنترل مرزی و بلندیهای سیاچین در شمال پاکستان هم مرز با هند نیز در قلمروی پاکستان قرار گرفته بود.

پاکستان و هند پس از استقلال در سال ۱۹۴۷ درگیر مناقشه‌ای به نام کشمیر هستند. این مناقشه تاکنون موجب سه جنگ میان دو کشور شامل جنگ ۱۹۴۷، نبرد کارگیل و نبرد سیاچن شده است.

هند مدعی مالکیت کل ایالت جامو و کشمیر است و تا سال ۲۰۱۰، ۴۳ درصد این منطقه را اداره می کرد. هند مناطق جامو، لاداخ، دره کشمیر و یخچال سیاچن را تحت کنترل دارد.

پاکستان ضمن مخالفت با ادعای هند، مخالف کنترل ۳۷ درصد کشمیر شامل ایالت گلگیت بلتستان است و جامو کشمیر آزاد را در اختیار دارد.

کد خبر 5267206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha