۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰:۰۹

استاندار خراسان‌جنوبی:

خراسان‌جنوبی را با خام فروشی ارزان نفروشیم

خراسان‌جنوبی را با خام فروشی ارزان نفروشیم

بیرجند- استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تأکید می‌کنیم که استان گران قیمتی چون خراسان‌جنوبی را نباید با خام فروشی محصولاتش ارزان بفروشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری عصر شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان اظهار کرد: ما باید سرمایه‌های بخش خصوصی را برای توسعه خراسان‌جنوبی به میدان بیاوریم.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تمام توان دولت باید در مسیر کمک و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد و اقتصاد را به سمت مردمی شدن هدایت کنیم.

ملانوری با اشاره به اینکه ستاد توسعه خاوران را به منظور همین تسهیل سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: اگر مسائل و مشکلات قانونی در این مسیر وجود دارد باید آن را احصاء کرده و به مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی برای بررسی در مجلس منتقل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه البته بخش خصوصی و سرمایه‌گذار نیز باید اهلیت داشته باشد، اظهار کرد: تمام تلاش و همت ما بر این است که از خام فروشی به ویژه خام فروشی مواد معدنی خراسان‌جنوبی حتماً جلوگیری کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ما تأکید می‌کنیم که استان گران قیمتی چون خراسان‌جنوبی را نباید با خام فروشی محصولاتش ارزان بفروشیم بلکه باید ذخایر طبیعی را به بالاترین ارزش افزوده آن رسانده و سپس در بازار عرضه کنیم.

ملانوری با بیان اینکه باید به آینده خراسان‌جنوبی امیدوار باشیم، گفت: گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاری به خراسان‌جنوبی می‌آیند که یک نشان بسیار خوب محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر معادن حوزه گردشگری نیز می‌تواند در شرایط کم آبی و با حفظ مسائل زیست محیطی به اشتغال‌زایی برای جوانان خراسان‌جنوبی کمک کند و از این نظر سرمایه‌گذاری در این بخش نیز حائز اهمیت است.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید بر روی منافع خراسان‌جنوبی تعصب داشته باشیم، گفت: در مورد درخواست معادن‌کاران و بخش حمل و نقل در خصوص جاده نهبندان به شهداد نیز باید بگوییم که بخش تخریب شده این جاده در استان کرمان قرار دارد.

وی اظهار کرد: با این وجود با همکاران در استان کرمان گفت و گوها و رایزنی‌هایی داشته‌ایم و البته بهسازی آن ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

کد خبر 5269843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha