۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۷

در گفت و گو با مهر اعلام شد:

چاره اندیشی برای گرانی کتاب/آغاز توزیع یارانه ای در طرح های فصلی

چاره اندیشی برای گرانی کتاب/آغاز توزیع یارانه ای در طرح های فصلی

شیراز - مدیر پاتوق کتاب شیراز گفت: با توجه به افزایش قیمت کتاب، طرح توزیع یارانه ای می‌تواند کمک کننده باشد ولی نکته مهم، گرانی قیمت کتاب است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

علیرضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها «طرح‌های فصلی فروش کتاب» بیان کرد: طرح‌های خوبی است به دلیل اینکه به نوعی حمایت از مخاطب کتاب خوان به شمار می‌آید؛ قبلاً حمایت‌هایی از کاغذ صورت می‌گرفت که به دلایلی برداشته شد و پس از آن باید حمایتی از مخاطب شکل می‌گرفت که با طرح‌های فصلی فروش کتاب این اتفاق رخ داده است و با اعتباری که برای مخاطبان در نظر گرفته می‌شود هر شخص می‌تواند کتاب‌های مورد نیاز خود را حین برگزاری طرح تهیه کند.

او طرح‌های فصلی فروش کتاب را حمایت از کتابخوان‌ها خواند و افزود: با توجه به افزایش قیمت کتاب به ویژه در یکی دو سال اخیر این طرح‌ها می‌تواند کمک کننده باشد ولی نکته مهمی که وجود دارد همین گرانی قیمت کتاب است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی در خصوص تأثیرگذاری اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب در زمان همه‌گیری کرونا عنوان کرد: قطعاً مؤثر بود؛ مخصوصاً از این جهت که در ایام وجود این بیماری اعتبارات بهتری به این طرح‌ها اختصاص پیدا کرد. درواقع هم اعتبار هر خریدار و هم اعتبار هر کتاب فروش بیشتر شد که سبب می‌شود افراد بیشتری از این حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره ببرند و کتاب بیشتری خریداری شود.

مدیر پاتوق کتاب شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا مردم نیز مجبور بودند ساعات زیادی را در خانه بگذرانند اجرای این طرح‌ها سبب شد بتوانند از زمان خود بهره بهتری ببرند کتاب بخرند و به خواندن آن مشغول شوند در نتیجه برگزاری این طرح‌ها در جهت آگاهی بخشی به جامعه نیز کمک زیادی کرد.

او با اشاره به خوب بودن برگزاری طرح‌ها در هر فصل عنوان کرد: اما به نظر بنده باید یک زمان بندی مناسبی برای اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب صورت گیرد؛ در حال حاضر بعضاً طرح‌ها خیلی بهم نزدیک می‌شوند و بهتر است که فاصله زمانی مناسبی برای برگزاری آن در نظر گرفته شود از این جهت که ممکن است در این فاصله کم برخی نیاز به خرید دوباره کتاب نداشته باشند.

رحمانی گفت: در کل برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب خوب است ولی باید در خصوص آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد. همچنین باید به زمان اجرای طرح در هر ماه از فصل نیز توجه کرد و اصولاً ابتدای ماه بهتر است از این جهت که پول بیشتری دست مردم بوده و برای خرید کتاب راغب‌تر هستند.

کد خبر 5273434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha