۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳

جلسه شورای دبیران قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

جلسه شورای دبیران قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

جلسه شورای دبیران قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه برخط شورای دبیران قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، مهدی مهدی نیا مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و دبیران قرآن و عترت سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام شریفانی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه قرآن و عترت متوقف بر آن است که شناخت لازم از منزلت قرآن داشته باشیم، گفت: منزلت قرآن را از منظر اسامی قرآن که حاکی از ابعاد قرآن است، از منظر وحیانی بودن قرآن که علمی خاص است و هیچ نوع باطلی در آن راه ندارد، می توان بررسی کرد.

وی اضافه کرد: همچنین از منظر آثار وضعی و تکوینی قرآن که در آیه آخر سوره حشر و آیه ۳۱ سوره رعد که نشان دهنده تاثیر شگرف قرآن است، از منظر کلام امام سجاد(ع) که قرآن را تجلی خداوند دانسته که می تواند بهترین انیس انسان باشد و بالاخره از منظر اعجاز که قرآن از ابعاد مختلف معجزه است، می توان بررسی کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: اعجاز محتوایی قرآن در جشنواره قرآن و عترت مدنظر است. وقتی ما معتقدیم که قرآن از ابعاد محتوایی ژرفای بی پایان دارد آن وقت می توانیم بهره مناسب از این کتاب ببریم.

وی تاکید کرد: سزاوار است در منزلت قرآن همه دبیران قرآن و عترت با سنت های قرآنی تامل عمیق داشته باشند که چه کنیم این جشنواره از بعد کمی و کیفی به ویژه در حوزه تفسیر، توسعه یابد و بتوانیم مجموعه فاخر و باعظمت دانشگاه آزاد اسلامی را از برکات قرآن و عترت بهره مند کنیم. بنابراین انتظار آن است که یک برنامه تحولی در این حوزه ترسیم کنیم.

در ادامه جلسه هر یک از دبیران نقطه نظرات و سوالات خود را در حوزه قرآن و عترت مطرح کردند.

کد خبر 5275545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha