۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲

معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای تعطیلی دانشگاه‌ها/ راهکار جلوگیری از تنش

تلاش دشمن برای تعطیلی دانشگاه‌ها/ راهکار جلوگیری از تنش

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: دشمن موفقیت خود را در کشاندن اغتشاشات و ناامنی‌ها به داخل دانشگاه‌ها می بیند و تلاش دارد دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشاند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست سراسری دبیران هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از زحمات دبیران هم اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دبیران هم‌اندیشی در عرصه آموزش عالی کشور تلاش‌های فراوانی دارند که امیدوارم منشأ اثر و تغییر و تحول در جامعه باشند.

وی به اغتشاشات اخیر در برخی از دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دشمن که از هیچ کوششی برای ضربه زدن به کشور دریغ نمی‌کند، موفقیت خود را در کشاندن اغتشاشات و ناامنی‌ها به داخل دانشگاه‌ها می بیند و تلاش دارد دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشاند. از آنجا که ایران از سرعت رشد علمی چشمگیری برخوردار است و دشمن احساس می‌کند باید این سرعت را بگیرد، از این رو فضای داخلی دانشگاه‌ها را به هم می‌ریزد و علاوه بر ایجاد التهاب و ناامنی در دانشگاه‌ها، مانع برگزاری کلاس‌های درس می‌شود.

حجت‌الاسلام فاطمی‌پور خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای مقابله با این هجمه، جلوگیری از تنش در دانشگاه‌ها و ایجاد آرامش است. باید تلاش کنیم فضای دانشگاه را آرام کرده و از تنش و التهاب جلوگیری کنیم. تنها راه‌حل هم گفتگوست. اگر دشمن از غیرحضوری بودن دانشگاه‌ها در دوران کرونا سوءاستفاده کرد و با جوانان ارتباط برقرار کرد، باید سعی کنیم در فضای حقیقی و گفتگوهای حضوری با این جنگ روانی و رسانه‌ای مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه ذهنیت جوانان در مسائل اخیر کشور ذهنیت درست و واقعی نیست، تصریح کرد: دشمن با عملیات روانی در رسانه‌های مجازی، تصویر اشتباهی ساخته است و ما باید جوانان را آگاه و روشن کنیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان خطاب به دبیران هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با شناخت و فهم صحیح از مسائل، برنامه ریزی صحیح کرده و در این عرصه نقش‌آفرینی مؤثر و مثبت داشته باشید تا ان‌شاءالله ذهن‌های جوانان روشن شود.

کد خبر 5635500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      خدا کند دانشجویی که دست به دست دشمن داده اصلاح شود وبفکر علم آموزی باشد