۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶

صالح رامسری در گفتگو با مهر؛

مناقشات وزارت بازرگانی و وزارت ارشاد از مشکلات بزرگ کاغذ است

مناقشات وزارت بازرگانی و وزارت ارشاد از مشکلات بزرگ کاغذ است

مدیر انتشارات معین معتقد است مناقشات و مسائل پشت‌پرده بین وزارت بازرگانی و تعاونی آشنا در وزارت ارشاد، از مشکلات مهم وضعیت کاغذ در کشور است.

لیما صالح رامسری مدیر انتشارات معین در گفتگو با خبرنگار مهر، مدیریت غلط و پشت پرده‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بازرگانی را مشکل اصلی وضعیت بازار کاغذ عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما این است که برای چاپ کتاب‌هایی در آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم اما شرایط طوری پیش می‌رود که برنامه‌ریزی‌مان به هیچ‌جایی نمی‌رسد. از طرفی دیگران و مخاطبان و مسئولان هم فکر می‌کنند ما کتاب‌هایمان را آماده در کشو و گنجه گذاشته‌ایم و هروقت بخواهیم می‌توانیم چاپ‌شان کنیم.

وی افزود: یکی از کتاب‌های مهم‌مان اثر استاد فرهاد فخرالدینی است که ایشان ۳ سال روی آن کار کرده بود و برای گرفتن مجوز چاپ، آن را به وزارت ارشاد فرستادیم. پس از همه مشکلات و فراز و نشیب‌ها، درست وقتی که می‌خواهیم کتاب را منتشر کنیم، می‌بینیم وزارت ارشاد کاغذ ندارد. بنابراین برنامه‌ریزی‌ها برای چاپ کتاب، همه بی‌فایده می‌شوند.

این‌ناشر در ادامه درباره چرایی چنین‌وضعیتی گفت: وزارت بازرگانی با تعاونی آشنا در وزارت ارشاد مشکل دارد. مشکل‌شان هم بر سر ارز دولتی و نیمایی و آزاد است. تعرفه انبارداری کاغذ هم این‌میان مشکل دارد. در واقع باید ناهماهنگی‌های پشت‌پرده را که ما در جریان‌شان نیستیم حل کنند. زمانی بود که تعاونی آشنا کاغذ داشت اما می‌گفت وزارت بازرگانی باید به ما نرخ قیمت بدهد که ما با آن‌قیمت، کاغذ را به شما بفروشیم. یعنی کاغذ در انبار هست و این‌گونه نیست که کمبود کاغذ باشد. اما مشکل همان‌طور که اشاره کردم، به‌خاطر مسائل پشت‌پرده‌ای است که ما از آن‌ها خبر نداریم و خود را این‌گونه نشان‌مان می‌دهند.

صالح رامسری گفت: مشکل دیگرمان این است که می‌گویند حواله کاغذ شما برای ۸ ماه پیش است پس باید هزینه این‌مدت انبارداری‌اش را هم پرداخت کنید.

مدیر انتشارات معین در پایان گفت: ریشه همه مشکلات، مدیریت غلط است. این‌، شاه‌بیت ماجراست. همین مدیریت غلط است که باعث مسائل پشت‌پرده می‌شود و وقتی این‌مسائل پشت‌پرده را بررسی کنید، متوجه می‌شوید همه حق دارند.

کد خبر 5278160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha