۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۳۱

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در فردیس خبر داد؛

ابتلای روزانه ۷۰۰ فردیسی به کرونا

ابتلای روزانه ۷۰۰ فردیسی به کرونا

فردیس - فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در فردیس گفت: به طور میانگین هر روز ۷۰۰ نفر از ساکنان این شهرستان به کرونا مبتلا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صیاد عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فردیس با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان و وخامت شرایط اظهار کرد: برگزاری هرگونه تجمع در شهرستان ممنوع است.

وی آمار ابتلای روزانه به کووید - ۱۹ در شهرستان را بیش از ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: مردم مقابل این بیماری دچار ساده‌انگاری و خستگی شده‌اند و روزانه با آمار مرگ و میر تأسف باری مواجه هستیم و شهروندان بر حذر باشند برای حفظ جان خود و عزیزان باید همچنان دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنیم.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در فردیس بیان کرد: این شهرستان همچون گذشته ارادت خود به اهل بیت (ع) را با برگزاری مراسم مذهبی اعلام خواهد کرد، اما با توجه به شیوع ویروس دلتا کرونا که میزان سرایت آن چندین برابر افزایش یافته ضرورت دارد در چارچوب مصوبات ابلاغ شده عمل کنند.

وی تصریح کرد: این مصوبات شامل برگزاری هیئت در فضای بسته با یک‌چهارم ظرفیت، برگزاری هیئت در فضای باز با یک‌سوم ظرفیت، استفاده از ماسک به صورت مستمر، توزیع اقلام بهداشتی در ایستگاه‌های صلواتی با عنوان موکب سلامت، استفاده از طبل و سنج با شرط شخصی بودن یا ضدعفونی کردن هنگام جابجایی بین افراد،. برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی بدون جابجایی و زمان برگزاری مجالس حداکثر در دو ساعت و فاصله‌گذاری اجتماعی در طول مراسم است.

صیاد تشکیل کارگروه محرم سلامت توسط اداره تبلیغات اسلامی به‌عنوان متولی امر را گامی مؤثر در افزایش نظارت بر نحوه اجرای پروتکل بهداشتی در مراسم محرم دانست و ضمن تأکید جدی بر افزایش نظارت‌ها توسط همه مسئولان مربوطه تأکید کرد: در محرم و صفر هماهنگی لازم بین دستگاه‌های متولی شهرستان فردیس در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا، آگاه‌سازی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت لازم بر نحوه برگزاری مراسم عزاداری باید به عنوان سه اصل اساسی مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به تصویب دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا و دستورالعمل‌های نذورات، زمان‌بندی محدود برگزاری مراسم متناسب با شرایط بهداشتی و مدیریتی، تعداد شرکت‌کنندگان، ضوابط برگزاری در تمام رسانه‌ها و فضای مجازی به صورت ویژه نشر و مکرراً به شیوه‌های متنوع بازنشر شود.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در فردیس متذکر شد: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های تردد بر اساس ساعت‌های اعلام‌شده قبلی همچنان پابرجاست.

کد خبر 5278583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha