۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۴۶

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ابراز تمایل طالبان و دولت افغانستان به انجام گفتگوها کافی نیست

ابراز تمایل طالبان و دولت افغانستان به انجام گفتگوها کافی نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه دیپلماسی راه دستیابی به توافق سیاسی و آتش بس در افغانستان است، گفت که ابراز تمایل طالبان و دولت افغانستان به انجام گفتگو گامی لازم است، اما کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه فعالیت‌های دیپلماتیک دولت ایالات متحده برای حل بحران افغانستان ادامه دارد، گفت که دیپلماسی و گفت‌وگو، مسیر دستیابی به ثبات در این کشور است.

وی در کنفرانس خبری روز چهارشنبه ۲۰ مرداد در پاسخ به پرسشی درباره موضع آمریکا در قبال وضعیت بحرانی افغانستان و خطری که دموکراسی و حقوق بشر را در آن کشور تهدید می‌کند، مدعی شد که ایالات متحده طی دو دهه گذشته و نیز در حال و آینده همواره بیش از هر کشور دیگری برای برقراری ثبات، ‌امنیت، ‌و نهایتا رفاه برای مردم افغانستان،‌ تلاش کرده و خواهد کرد!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به ادامه تلاش‌های دیپلماتیک ایالات متحده برای حل بحران افغانستان- از جمله برگزاری چندین نشست با حضور نمایندگان کشورهای منطقه و جهان در دوحه با هدف تحت فشار قرار دادن طالبان برای کاهش خشونت و مشارکت جدی آنها در مذاکرات صلح افغانستان - ادعا کرد: «به باور ما، این دیپلماسی است که از پتانسیل لازم برای رسیدن به یک توافق سیاسی و آتش‌بس برخوردار است».

ند پرایس تمایل دولت افغانستان و طالبان برای گفت‌وگو با یکدیگر طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر را «فرصتی تاریخی» دانست که افغانستان سال‌ها از آن بی‌بهره بوده است. او با تأکید بر این که این تمایل به گفت‌وگو میان دو طرف «گامی لازم، اما ناکافی است»‌، این روند را «تنها مسیر به سوی ثبات و توسعه در افغانستان» خواند.

وی میزان خشونت در سراسر افغانستان را بسیار نگران‌کننده دانست و در عین حال تأکید کرد که دولت افغانستان از ۳۰۰هزار نیروی امنیتی، زمینی، هوایی، نیروهای ویژه، و تجهیزات سنگین برخوردار است و حمایت آمریکا از نیروهای امنیت ملی افغانستان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5279546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha