۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵

طی سخنانی؛

لاوروف: از پیوستن ایران به مذاکرات صلح افغانستان استقبال می‌کنیم

لاوروف: از پیوستن ایران به مذاکرات صلح افغانستان استقبال می‌کنیم

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، طی سخنانی خواستار مشارکت ایران و هند در مذاکرات صلح افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، طی سخنانی خواستار مشارکت ایران و هند در مذاکرات صلح افغانستان شد.

بر اساس این گزارش، لاوروف طی سخنانی با تاکید بر لزوم حضور بازیگران منطقه‌ای بیشتر به عنوان میانجی میان دو طرف درگیری در جنگ داخلی افغانستان، یعنی طالبان و دولت رسمی این کشور، تاکید کرد که ایران و هند نیز می‌توانند در این مذاکرات مشارکت داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما مشتاق هستیم تا ایران هم (به مذاکرات صلح) ملحق شود و در مراحل بعدی، کشورهای دیگر به ویژه هند نیز (به این مذاکرات) بپیوندند.

لازم به ذکر است پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان طی روزهای اخیر، سرعت ویژه‌ای به خود گرفته و رسانه‌های محلی افغانستان همواره در حال مخابره و پوشش اخبار مربوط به سقوط ولایات مختلف این کشور به دست طالبان هستند.

کد خبر 5280370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AU ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      سازمان ملل باید بی طرفانه وصادقانه با در در نظر داشت حقوق بشر در مورد افغانستان تصمیم گیرد و نباید حق مردم پایمال گردد که بدون شک دید مردم به دولت مثبت است نه طرف مقابل دولت.
    • AU ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      سیاست مداران افغان نباید مردم را قربانی نفع شخصی خود بسازند، صلح و آتش بس بهترین راه حل است وبگذارند تا مردم بیچاره ی غم و زده به آرامی زنده گی کنند.