۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۴۳

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف خبرداد؛

برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» در ۲۰۰ بقعه متبرکه

برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» در ۲۰۰ بقعه متبرکه

هرساله در روز ششم محرم‌ که به نام حضرت قاسم بن حسن (ع) نام‌گذاری شده است، همایشی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با عنوان «احلی من‌العسل» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی این سازمان درباره برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» اظهار داشت: هرساله در روز ششم محرمالحرام که به نام حضرت قاسم بن حسن (ع) نام‌گذاری شده است، همایشی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با عنوان «احلی من‌العسل» برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» در ۲۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده کشور خبر داد و تصریح کرد: هر ساله دانش‌آموزان و نوجوانان در روز ششم محرمالحرام جهت عرض ادب و عزاداری شایسته به برپایی دسته‌جات عزاداری در بقاع متبرکه و امامزادگان می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» در ۲۴ مرداد ماه، تاکید کرد: امسال این همایش با توجه به شیوع ویروس کرونا در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود و صحن و فضای باز اماکن مذهبی میزبان عزاداران امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام موسوی متقی در خصوص برنامه‌های برگزار شده در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور در محرم ۱۴۰۰ گفت: تاکنون تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده در بقاع متبرکه با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شده و این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت؛ نماز ظهر تاسوعا و عاشورا نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت محدود برگزار خواهد شد.

کد خبر 5281362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha