۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان اعلام کرد؛

رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت های مذهبی همدان

رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت های مذهبی همدان

همدان_بر اساس بازرسی تیمهای منتخب ستاد کرونا رعایت دستورالعملهای بهداشتی در هیئت های مذهبی همدان مطلوب است.

مصطفی آزاد بخت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اطلاعیه مکتوب و قطعی و کشوری ستاد ملی مبارزه با کرونا بیرون آمدن دسته‌ی عزاداری و برگزاری مراسم عزاداری در مکان سربسته با هر ارتفاعی ممنوع است و این قضیه کتباً به همه اعلام شده است.

وی ادامه داد: یک تیم بازرسی به ۱۳ هیئت و مراسم عزاداری فرستاده شد که خوشبختانه همه این هیئت‌ها این دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را رعایت و اجرا می‌کردند و در جلسه ملی مبارزه با کرونا استان در گزارشی که از شهرستان را داشتیم این بود که همه هیئت‌ها پروتکل‌ها رعایت می‌کردند و سعی می‌کنیم افراد محدودی که این پروتکل‌ها رعایت نمی‌کنند قانع کنیم تا طبق دستور مقام معظم رهبری پروتکل‌ها را در هیئت‌ها رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در زمینه ممنوعیت تردد شبانه و مشکلات ایجاد شده برای عزادارانی که به هیئت‌ها می‌روند اظهار کرد: در این زمینه یک نفر را مأمور رایزنی با تهران کرده‌ایم که بتوانیم این ساعت را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: به دلیلی اینکه مصوبه، تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور را دارد نمی‌توانیم استان این مصوبه را لغو کنیم و این پیشنهاد را دادیم که در صورت موافقت یا خود ستاد ملی مبارزه با کرونا ساعت ممنوعیت تردد را تغییر دهد یا این اختیار را به استان‌ها بدهد و با جلسه‌ای که در استانداری خواهیم داشت نتیجه این قضیه صبح روز دوشنبه قطعی می‌شود.

آزادبخت ضمن تشکر و قدردانی از مردم عزادار به خاطر رعایت پروتکل‌ها اظهار کرد: طبق بررسی‌ها اکثریت قریب به اتفاق مردم و هیئت‌ها پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و این قضیه جای تقدیر و تشکر دارد هیئت‌های معدودی هم هستند که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و بنا بر این داریم آنها را توجیه و قانع کنیم که از منویات مقام معظم رهبری و ستاد مبارزه با کرونا تبعیت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

معاون استاندار همدان اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد ملی کرونا ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ شب به منظور رفاه حال عزاداران حسینی به ساعت ۲۴ در همدان تغییر پیدا کرد.

کد خبر 5282486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha