۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۰

استاندار خوزستان تأکید کرد؛

درد اصلی مردم خوزستان آب شرب است/ فرمانداران اعتبارات را جذب کنند

درد اصلی مردم خوزستان آب شرب است/ فرمانداران اعتبارات را جذب کنند

اهواز- استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه درد اصلی مردم خوزستان آب شرب است، گفت: فرمانداران باید پیگیر تخصیص اعتبار برای اجرایی شدن مجموعه پروژه‌های شهرستان خود باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی خوزستان (بررسی مصوبات شهرستان شوش) اظهار کرد: یک اعتبارات شهرستانی وجود دارد که رشد خوبی داشته و علاوه بر آن اعتبارات دیگری در سطح استانی و ملی در حال پیگیری است که فرمانداران باید پیگیر تخصیص اعتبار برای اجرایی شدن مجموعه پروژه‌های شهرستان خود باشند.

وی با اشاره به اینکه آبفا و حمل‌ونقل جاده‌ای به خصوص در مناطق محروم اعتبارات استانی خوبی دارند، افزود: ۱۷۰ میلیارد تومان از پیوست بودجه مناطق محروم، ۳۷۳ میلیارد تومان از اعتبارات استانی مناطق محروم، ۳۰۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات تنش‌های آبی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام از جمله اعتبارات اختصاص یافته به آبفا استان هستند؛ علاوه بر اینها اعتبارات ۱۵ درصدی نیز از وزارت نیرو برای تنش‌های آبی اختصاص یافته است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سازمان برنامه بودجه نیز اعتبارات ملی خاصی در اختیار دارد، گفت: حمل‌ونقل جاده‌ای نیز اعتبارات مناسبی دارد که ۱۵۰ میلیارد تومان پیوست بودجه مناطق محروم از آن جمله است؛ همچنین بیش از ۱۰۰ میلیارد دیگر اعتبار به این اداره اختصاص داده شده که پیگیر افزایش آن تا بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هستیم.

سلیمانی دشتکی تأکید کرد: درد اصلی مردم خوزستان آب شرب است چون با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند و ازاین‌رو باید موضوع آب در اولویت حل مشکلات و معضلات استان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه وارث مشکلات انباشت شده‌ای بودم و در این راستا تلاش دیگران را هم کتمان نمی‌کنم، عنوان کرد: روان آب‌ها، فاضلاب و آب شرب در خوزستان مصیبت است و باید کاری کنیم که حداقل رضایتمندی برای مردم ایجاد شود؛ بنابراین اگر تغییری در استان حاصل شود باید ابتدا در این بخش‌ها باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری برای تمام استان است که قسمتی از آن تحت عنوان فاز یک تمام شده ولی مشکلات زیادی دارد؛ فاز دوم هم هنوز شروع نشده و در مجموع برای مناطق شمالی استان خوزستان شاید حدود ۲۰ درصد از کل طرح اجرا شده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: باید برای تخصیص اعتبار به پروژه ساخت بیمارستان ۱۶۴ تخت خوابی شوش به معاون وزیر بهداشت نامه‌ای نوشته تا هرچه سریع‌تر روند ساخت آن تسریع شود؛ همچنین برای پروژه پل نظام مافی نیز باید از بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام کمک بخواهیم.

کد خبر 5283587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha