۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح کرد؛

تشکیل ۱۸۰۰ تشکل مردمی احیاگر امر به معروف در نیمه اول سال

تشکیل ۱۸۰۰ تشکل مردمی احیاگر امر به معروف در نیمه اول سال

حجت الاسلام خان محمدی از برگزاری دوره ملی آموزش امر به معروف در سطح کشور خبرداد و گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این دوره آموزشی صورت گرفته و تاکنون هزار و ۸۴۰ نفر ثبت نام داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه فرهنگ سازی و آموزش و کمک در حوزه احیای امر به معروف و نهی از منکر است. بنا بر اصل ۸ قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و این ستاد وظیفه اجرایی ندارد و موظف است از آمران و ناهیان امر به معروف و نهی از منکر حمایت معنوی و حقوقی داشته باشد.

خان محمدی با تاکید بر اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر را مردم باید جدی بگیرند، عنوان کرد: طبق صریح روایات بی تفاوتی نسبت به این وظیفه الهی موجب مرگ جامعه می‌شود. عرصه امر به معروف و نهی از منکر، عرصه‌های گوناگونی دارد اما متأسفانه این فریضه الهی تنها در حوزه عفاف و حجاب خلاصه شده است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با استناد به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند ایجاد نظام اسلامی و حفظ آن بالاترین معروف‌ها است، گفت: کسی که در راستای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران گام بردارد، مرتکب منکر شده است.

وی از تشکیل فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر برای نخستین بار اتفاق افتاده و می‌توان تشکیل این فراکسیون را به فال نیک گرفت چرا که اقدامات و برنامه‌های خوبی در این حوزه در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است و صورت خواهد گرفت.

خان محمدی احقاق حقوق عامه را از وظایف دستگاه قضا بر شمرد و گفت: از جمله مصادیق احقاق حقوق عامه، اجرای امر به معروف و نهی از منکر است. ستاد امر به معروف و نهی از منکر تعامل خوبی با قوه قضائیه دارد و حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای به این امر اهتمام ویژه دارد. روش امر به معروف در قانون و دین مشخص شده و احیای این فریضه الهی باید در مسیر دینی و قانونی خود دنبال شود.

راه اندازی ۱۱۰ هزار تشکل مردمی امر به معروف در سال جاری

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: قوه قضائیه در بحث حمایت و مباحث حقوقی پیشنهادهایی در خصوص مباحث قضائی ارائه داده تا سازوکاری برای بحث حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در نظر گرفته شود. همچنین ستاد در حال راه اندازی اداره کل در قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و منکراتی که در عرصه جامعه رخ می‌دهد، مربوط به فساد اداری است، اظهار داشت: یکی از اقدامات جدی ستاد، ایجاد گشت ارشاد مسئولان است و این امر را در اولویت وظایف خود قرار داده است.

خان محمدی مسئله آموزش را یکی از خلاء های مهم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: همه مردم موظف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از برگزاری دوره ملی آموزش امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور خبرداد و گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این دوره آموزشی صورت گرفته و تاکنون هزار و ۸۴۰ نفر ثبت نام داشتیم. این آموزش‌ها به صورت عمومی و تخصصی در هفت عرصه کلی از جمله فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست، آموزش علم و فناوری، بهداشت، سلامت، سیاست داخلی و خارجی و رسانه و فضای مجازی دنبال خواهد شد. در عرصه فرهنگ سازی اقدامات و گام‌های خوبی برداشته شده است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره تشکل‌های مردمی تصریح کرد: تاکنون هزار و ۸۰۰ تشکل مردمی احیاگر امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و در صدد هستیم در سال جاری ۱۱۰ هزار تشکل مردمی راه اندازی کنیم.

خان محمدی به تبیین دیگر اقدامات این ستاد پرداخت و ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح محله و مساجد در حال راه اندازی است و هدف از این مهم رفع مشکلات و معضلات در همان محل است.

کد خبر 5287230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha