۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

یک پنجم کارمندان استان قزوین حامی ایتام هستند

 یک پنجم کارمندان استان قزوین حامی ایتام هستند

قزوین - مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر یک پنجم کارمندان استان با مشارکت در طرح اکرام، از فرزندان تحت حمایت در طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین مهرعلی حق گویان با تبریک روز کارمند بیان کرد: اکرام ایتام و محسنین عنوان طرحی است که برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح اکرام ایتام، فرزندان یتیم مورد حمایت حامیان نیکوکار قرار گرفته و ماهانه به تناسب وسع خویش به ایتام کمک می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در طرح اکرام محسنین فرزندانی تحت حمایت قرار می‌گیرند که اگرچه از نعمت پدر و مادر محروم نیستند ولی سرپرست خانواده به دلیل از کارافتادگی، بیماری صعب العلاج و … علاوه بر هزینه‌های جاری زندگی، مشکلات درمان و نگهداری را نیز دارند.

وی با اعلام اینکه در استان ۳۲ هزار کارمند داریم که هفت هزار کارمند حامی طرح اکرام هستند، افزود: در حال حاضر یک پنجم کارمندان استان با مشارکت در طرح اکرام، از فرزندان تحت حمایت در طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می‌کنند و به طور مستقیم کمک‌های خود را ماهانه به فرزندان یتیم و محسنین واریز می‌کنند.

حق گویان تصریح کرد: به دلیل بیماری کرونا و شرایط اقتصادی تعداد ایتام و فرزندان محسنین طی سال گذشته از پنج هزار نفر به هشت هزار و ۴۷۸ نفر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: بیش از ۳۱ هزار حامی از ایتام و فرزندان محسنین به صورت مادی و معنوی حمایت می‌کنند و ماهانه کمک‌هایی را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند، و در سه ماهه نخست سال جاری بیش از هشت میلیارد و ۷۷۴ میلیون تومان توسط حامیان به حساب فرزندان ایتام و محسنین واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری به معنای کمک‌های کلان و خاص نیست بلکه به مفهم توسعه این فرهنگ در میان آحاد جامعه است به طوری که کسی نسبت به محرومیت دیگران بی تفاوت نباشد.

حق گویان یادآور شد: لازم است برای نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم که باید در این راه گام بردارند تا اقشار مختلف جامعه نسبت به مشکلات یکدیگر بی تفاوت نباشند.

کد خبر 5289839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha