۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان:

زنجان از لحاظ امنیت و رشد سرمایه گذاری جزو سه استان برتر کشوراست

زنجان از لحاظ امنیت و رشد سرمایه گذاری جزو سه استان برتر  کشوراست

زنجان-معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان درخدمات رسانی به حوزه تولید و اقتصادرتبه برتر کشوری را دارد، گفت: این استان ازلحاظ امنیت ورشد سرمایه گذاری جزو سه استان برتر است.

محمدرضا آبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهار دهه از انقلاب گذشته است، گفت: بعد از انقلاب و با رهبری مقام معظم رهبری راهی انتخاب شده که ویژگی‌های خاصی چون عدم وابستگی بود و همراهی هم نداشتیم و تنها ملت ایران بودند ولی طراحی انجام شد و راه طی شد.

وی اظهار کرد: استان زنجان در حوزه عملکرد و حوزه شاخصه‌های اقتصادی رتبه‌های خوبی دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان در خدمات رسانی به حوزه تولید و اقتصاد رتبه برتر کشوری را دارد، گفت: از لحاظ امنیت و رشد سرمایه گذاری جزو سه استان برتر در کشور هستیم و رتبه سرمایه گذاری از ۱۸ به ۱۳ رسیده است.

آبی پور تاکید کرد: این استان در فضای کسب و کار رتبه کسب و کار رتبه سه کشوری را دارد و در آمد سرانه رتبه ۱۲ کشوری را دارد و رشد اقتصادی استان زنجان طی سالهای اخیر رتبه هفتم در کشور بوده است.

وی افزود: طی هفته دولت امسال ۹۷ پروژه افتتاح و بهره برداری می رسدکه از این نسبت به هفته دولت سال گذشته ۱۵ درصد از نظر تعداد کاهش دارد ولی از نظر سرمایه گذاری افزایش دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان تصریح کرد: پنج واحد صنعتی در استان طرح توسعه داشتند که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد و این نشان می‌دهد سرمایه گذاران تمایل زیادی دارند به این استان وارد شوند.

آبی پور گفت: در سرمایه گذاری خارجی طی سال ۹۸ استان زنجان رتبه اول کشوری با ۱۵۶ میلیون دلار را داشت.

کد خبر 5290163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha