۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴

مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد؛

طوفان گردو خاک در شرق گلستان/وزش باد به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید

طوفان گردو خاک در شرق گلستان/وزش باد به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از وقوع طوفان گرد و خاک در اینچه برون خبرداد و گفت: سرعت وزش باد در مینودشت به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نوربخش داداشی عصر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با ورود جریانات شمالی به استان از بامداد روز گذشته (پنج شنبه) و تقویت آن از ساعات عصر و شب گذشته، ناپایداری ها به شکل رشد ابر و رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید در نیمه میانی به سمت شمال و شرق استان ظاهر شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: از ساعات صبح امروز (جمعه) تا عصر شاهد رگبار باران در شهرستان مراوه تپه و همینطور در حوزه شهر اینچه برون بودیم که باعث جاری شدن سیلاب در آق بند دده الوم و نارلی داغ و دیگر نواحی شمالی استان شد.

وی بیان کرد: طی این مدت هم در شهرستان مینودشت وزش باد و توفان با سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت اتفاق افتاد و توفان گردوخاک در نوار مرزی اینچه برون تا کلیجه باعث شد تا دید افقی در این مناطق به کمتر از ۱۰ متر برسد.

داداشی در خصوص میزان بارش ها هم گفت: تاکنون در شهرستان مراوه تپه ۱۷ میلی متر، بسطام دره ۲۰، کریم ایشان ۲۹، چناران ۱۲.۵ و کرند ۱۲ میلی متر بارش ثبت شده و ناپایداری ها به شکل رگبارهای پراکنده و رعدوبرق و توفان گردوخاک تا بامداد فردا با شدت و ضعف ادامه دارد.

کد خبر 5290557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha