۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۹

سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس:

همکاری احتمالی لندن با طالبان به رفتار آنها بستگی دارد

همکاری احتمالی لندن با طالبان به رفتار آنها بستگی دارد

سخنگوی نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که تصمیم لندن در خصوص همکاری با طالبان، تا حد زیادی بستگی به رفتار این گروه به ویژه در مواردی مانند میزان احترام به حقوق بشر دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی نخست وزیر انگلیس طی سخنانی گفت که هنوز برای تصمیم گیری در خصوص چگونگی همکاری احتمالی لندن با طالبان برای مقابله با داعش در افغانستان زود است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی «بوریس جانسون» همچنین تاکید کرد که تصمیم لندن در خصوص همکاری با طالبان، تا حد زیادی بستگی به رفتار این گروه به ویژه در مواردی چون میزان احترام به حقوق بشر دارد.

وی تاکید کرد: در این مرحله هنوز زود است که تعیین کنیم که چگونه در آینده با طالبان همکاری خواهیم کرد، از این به بعد (رفتار لندن) تا حد زیادی بستگی به اقدامات آنها دارد. همانطور که در مجموع گفتیم، قصد داریم آنها را تحت فشار قرار دهیم تا این استانداردها و ادعاهای خود را حفظ کنند.

لازم به ذکر است، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز یکشنبه با انتشار مقاله ای در روزنامه «تلگراف»، مدعی شد: ما همچنان باید درکی زیرکانه و خالی از هر گونه توهم نسبت به طالبان داشته باشیم و رویکردمان نسبت به آنها نیز باید با میزان زیادی از واقع گرایی همراه باشد.

کد خبر 5293978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha