۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۵

استاندار سمنان:

اجازه بهره برداری از معادن سمنان بدون تامین آب داده نمی‌شود

اجازه بهره برداری از معادن سمنان بدون تامین آب داده نمی‌شود

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به کمبود آب در استان، گفت: اجازه بهره برداری از معادن بدون تامین آب مورد نیاز به هیچ عنوان داده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر یکشنبه در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری درباره پروژه‌های سطح استان، تاکید کرد: مواردی از پروژه‌های جهش تولید استان که با مشکلاتی برای ادامه روند احداث و رسیدن به مرحله بهره برداری مواجه هستند، بررسی و طی یک زمانبندی دو ماهه تعیین تکلیف شوند و در صورت عدم حل مسائل موجود در زمان مقرر، لازم است تا این طرح‌ها از لیست پروژه‌های جهش تولید استان حذف شود.

وی افزود: اجازه بهره برداری از معادن بدون تأمین آب مورد نیاز به هیچ عنوان داده نخواهد شد و در مناطق کم آب اگر بنا بر فرآوری مواد معدنی وجود دارد، باید توجه داشته باشیم تا منابع آبی که بسیار گران قیمت است با تدبیر اختصاص داده شود و صرفه اقتصادی لحاظ شود.

اولویت تمام پروژه‌ها در استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه هیچ تفاوتی در انتخاب پروژه‌ها در بین شهرستان‌ها وجود ندارد و بر اساس اولویت‌هایی که در سطح استان موجود است، تخصیص پروژه‌ها انجام می‌شود، ابراز کرد: ما در بحث تأمین اعتبارات پیگیری‌های لازم را به صورت مستمر در دستور کار قرار دادیم.

آشناگر گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به صورت طبیعی و ذاتی باید در راستای تأمین و جذب اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های جهش تولید استان گام بردارند و ضمن پیگیری مجدانه، با یک رویکرد مناسب برای رفع مشکلات حرکت کرده تا شاهد تکمیل این طرح‌ها و بهره برداری از آنها در آینده باشیم.

نادر مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه رسیدگی به موارد و مباحث مرتبط با پروژه‌های جهش تولید در استان و ارائه گزارش در این حوزه، امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به انجام خواهد رسید، گفت: ۲۸ پروژه در حوزه‌های مختلف در قالب طرح‌های جهش تولید استان در دستور کار قرار دارد و مباحث مرتبط و پیگیری‌ها در حال انجام است.

کد خبر 5297389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha