۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۴۴

با صدور یک بیانیه اعلام شد:

ابراز همبستگی ترکیه با عراق در مبارزه علیه تروریسم

ابراز همبستگی ترکیه با عراق در مبارزه علیه تروریسم

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای با ابراز مراتب تأسف و همدردی خود بابت درگیریهای خونین روز گذشته در عراق، آمادگی خود را برای پشتیبانی از عملیات‌های بغداد در مبارزه علیه تروریسم اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، در پی یورش مسلحانه شماری از عناصر باقی مانده گروهک تروریستی داعش به ایست‌های بازرسی در استان‌های کرکوک و موصل در شمال عراق که به کشته شدن دست کم ۱۵ مأمور امنیتی عراق انجامید، دولت ترکیه روز یکشنبه مراتب تأسف و همدردی خود را بابت این حمله تروریستی خونین ابراز کرد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه ترکیه با صدور یک بیانیه اعلام کرد: «ما [ترکیه] قویاً اینگونه حمله‌های تروریستی خائنانه علیه صلح و امنیت در عراق را محکوم می‌کنیم و بار دیگر تأکید می‌کنیم که با همسایه خود، عراق، در مبارزه علیه تروریسم همکاری و همبستگی خواهیم داشت و اینکه آماده‌ایم تا همه گونه پشتیبانی را به عمل آوریم».

گفتنی است، به رغم آنکه مقامات بغداد مسئولیت دو حمله خونین شامگاه شنبه در استان‌های کرکوک و موصل عراق را به عناصر گروهک تکفیری داعش نسبت می‌دهند، این گروهک تروریستی تاکنون مسئولیت این حمله‌ها را برعهده نگرفته است.

به رغم کاهش حمله‌های داعش طی سال‌های اخیر، نیروهای امنیتی عراق در مناطق کوهستانی شمال و همچنین بیبان‌های غربی این کشور گاه و بیگاه شاهد یورش ناگهانی باقی مانده عناصر داعش به ایستهای بازرسی و پاسگاههای پلیس عراق و همچنین انفجار بمبهای کنار جاده ای هستند.

کد خبر 5297863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha