۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸

در نشست مدیران عنوان شد؛

تعیین امتیاز ارتباط با صنعت در ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی

تعیین امتیاز ارتباط با صنعت در ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: موضوع «ارتباط با صنعت» در شاخص های ارزشیابی تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان یک امتیاز درنظر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا منظم در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که امروز ۱۵ شهریور به صورت مجازی برگزار شد، گفت: قرار است ارزشیابی تحقیقات و فناوری دانشگاه ها به صورت اجماع و یکپارچه صورت می گیرد.

وی افزود: در ارزشیابی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها نگاه فناوری غلبه دارد و موضوع تحقیقات و فناوری و زیرساخت های فناوری در شاخص های جدید بررسی می شود. در همین بخش می توان میزان ارتباط با صنعت را نشان داد. همچنین در شاخص های جذب اعتبارات فناوری هم می توان میزان این ارتباط را بررسی کرد.

منظم یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی و کارشناسان مربوطه تا آخر شهریور فرصت دارند تا تمام قراردادهای پژوهشی را از هر نوعی که با صنعت و جامعه مرتبط است در سامانه مربوط به ارزشیابی آپلود کنند تا در ارزشیابی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بررسی شود و امتیازات آن برای دانشگاهها محاسبه شده و به همراه امتیازات تحقیقاتی برای دانشگاه ها درنظر گرفته شود.

وی گفت: موضوع ارتباط با صنعت دانشگاه های علوم پزشکی باید تقویت شود و برای همه دانشگاه ها این فرصت را قائل شدیم تا ارزیابی ارتباط با صنعت انجام شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قرار بود دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه ارتباط با صنعت برنامه عملیاتی تهیه کنند، گفت: از حدود ۷۰ دانشگاه تعداد ۲۰ دانشگاه برنامه عملیاتی ارائه داده اند و با این تعداد به هدف مدنظر نرسیده ایم و در واقع برخی از دانشگاه ها فعالیتی در این زمینه نکرده اند.

وی درباره گلایه هایی که از سوی برخی دانشگاه ها در زمینه عدم موفقت در زمینه ارتباط با صنعت عنوان شده بود، گفت: ساختار تشکیلاتی دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه ارتباط با صنعت مشکلاتی دارد که باید با راه حل های کوتاه مدت حل شود.

منظم افزود: یکی از راهکارهای یکی از دانشگاه ها این بود که برای کارشناسان و یا افراد فعال در زمینه ارتباط با صنعت، از ابتدا در قراردادی که بسته می شود حق کارشناسی دیده شود. اما این تنها یک راه حل است و پیشنهاد می شود کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا ساختار کارشناسی ارتباط با صنعت برای دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس دستورالعمل تعریف شود.

وی بحث های انگیزشی و تشویقی را در ارتباط با صنعت و جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی در شرایط فعلی با فشار مضاعف بیماری کرونا مواجه اند و شرایط ما با وزارت علوم یکسان نیست و مجبوریم از بحث های انگیزشی و حمایتی و امتیازی استفاده کنیم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در جلسات آینده نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موضوع سامانه «ساتع»، نحوه ارتباط با صنعت و جامعه از سوی مراکز همکار و تعیین تکلیف طرح های HSR در دانشگاه های علوم پزشکی بررسی می شوند.

کد خبر 5297940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha