۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲

عضو ستاد اجرایی مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

نصب هشت اکسیژن‌ساز جدید در بیمارستان‌های خراسان رضوی

نصب هشت اکسیژن‌ساز جدید در بیمارستان‌های خراسان رضوی

مشهد ـ عضو ستاد اجرایی مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هشت دستگاه اکسیژن‌ساز جدید در پنج بیمارستان مشهد و کاشمر نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا صابری در نشست ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کمیته‌های وابسته به آن، با بیان این‌که بر اساس داده‌های دریافتی و به‌روز شده، ۲۰ قلم پرمصرف دارویی شناسایی شده و با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۰ تا ۹۰ درصد نیاز این داروها تأمین شده است، اظهار کرد: مأموریت‌های محوله در پنج محور تأمین و مدیریت دارو با پیش‌بینی ۲ ماهه برای بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها، تأمین ملزومات بیمارستانی تا ۲ ماه، تأمین و مدیریت تجهیزات برای بخش‌های کوویدی موجود و توسعه و تأمین اکسیژن بیمارستان‌های کرونایی و پیش‌بینی موج ششم، بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه تأمین و توزیع داروی شهری و بیمارستانی طبق آمار HIS و تهیه نقشه توزیع شهری و تأمین تجهیزات بیمارستانی طبق آمار BMQ، آمار سامانه اکسیژن و آمار میدانی برآوردشده با نیازهای مدیریت درمان، اقدام می‌شود.

رئیس کمیته دارو و تجهیزات پزشکی ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که در بحث اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی بیمارستانی، داروهای پرمصرف شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: میانگین مصرف یک تا دو هفته داروهای کرونایی بیمارستانی برآورد شده تا داروی جدید قبل از اتمام داروی موجود در اختیار انبار بیمارستان‌ها قرار بگیرد و خللی در این خصوص ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: در بحث تأمین تجمیعی اقلام مورد نیاز به‌خصوص ملزومات پزشکی در تلاش هستیم تا با تخصیص اعتبار ویژه به‌صورت سرجمع، خرید یک‌جا را داشته باشیم تا محصول موردنیاز بی‌وقفه در اختیار انبار بیمارستان‌ها قرار بگیرد.

صابری با اشاره به تأمین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی استان، تصریح کرد: هشت دستگاه اکسیژن‌ساز جدید در بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج)، شهید هاشمی‌نژاد، شریعتی مشهد و بیمارستان کاشمر نصب شده و در کنار آن نیز ورود تانکرهای اکسیژن جدید نیز ادامه خواهد داشت تا اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی در شرایط بحرانی تأمین داشته باشد زیرا این مهم یک ضرورت قطعی در امر خدمت‌رسانی به‌موقع برای بیمار کرونایی است.

کد خبر 5299152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha