۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۶

استاندار گیلان مطرح کرد؛

رشد ۱۱۶ درصدی صادرات غیرنفتی در بخش تعاونی های گیلان

رشد ۱۱۶ درصدی صادرات غیرنفتی در بخش تعاونی های گیلان

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر لزوم حمایت از تعاونی ها، گفت: امسال شاهد رشد ۱۱۶ درصدی صادرات غیر نفتی در بخش تعاونی ها بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع بعد ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر گیلان، با اشاره به اینکه تعاون در فرهنگ دینی و سنت‌های اجتماعی مردم ایران اسلامی مورد توجه بوده است، افزود: ملت ایران همواره برای مواجه با مشکلات گوناگون و پاسخگویی به نیازهای مشترک، به تعاون و یاریگری گرایش داشته‌اند.

استاندار گیلان به نقش و جایگاه تعاونی‌ها در هدایت نقدینگی و دارایی‌های مردم برای کمک به توسعه اشاره کرد و افزود: تعاونی‌ها در ایجاد کسب و کارهای مولد، کارآفرینی اجتماعی و بهبود معیشت و رفاه اجتماعی نیز اهمیت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه تجمیع سرمایه‌های خرد مردم و سازماندهی منابع انسانی کارآفرین و کارجو از جمله اصلی‌ترین کارکردهای تعاونی‌ها است، گفت: نظام کسب و کار تعاونی به عنوان مدلی کارآمد با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای توانمندسازی آحاد جامعه، ارتقای سرمایه‌ها، ایجاد اشتغال با شرایط سهل و آسان، مردمی‌سازی اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعی است.

زارع با تأکید بر ضرورت حمایت از تعاونی‌ها بر اساس اسناد بالادستی، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تکالیف و وظایف خود را در راستای حمایت از شرکت‌های تعاونی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه گیلان به لحاظ شاخص‌ها از استان‌های مساعد در بخش تعاونی‌ها محسوب می‌شود، گفت: بیش از دو هزار تعاونی در استان فعال هستند و بیش از ۴۰۰ تعاونی نیز در حال انجام فرآیند اجرایی در اداره‌های شهرستانی و مناطق مختلف استان برای شروع فعالیت مجدانه در حوزه تولید، اشتغال و خدمات هستند.

استاندار گیلان به رشد بیش از سه برابری تعداد طرح‌های افتتاحی مرتبط با شرکت‌های تعاونی امسال نسبت به سال گذشته اشاره و اضافه کرد: رشد ۱۱۶ درصدی صادرات غیرنفتی در بخش شرکت‌های تعاونی این امیدواری را ایجاد می‌کند که در نیمه امسال فراتر از سال گذشته شاهد رشد این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه زمینه رشد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تعاونی برای مشارکت در اشتغالزایی باید بیش از گذشته فراهم شود، افزود: تا نقطه مطلوب فاصله داریم و برای توسعه این بخش و تسلط به دانش کسب و کار، نیازمند گسترش آموزش هستیم.

در پایان این مراسم از ۲۵ شرکت تعاونی و کارآفرینان برتر استان توسط استاندار گیلان تجلیل شد.

کد خبر 5300189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha