۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱

امیرعبداللهیان در دیدار وزیر خارجه قطر:

آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است

آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است

وزیر امور خارجه کشورمان، آمریکا را مسئول درد و رنج مردم افغانستان دانست و گفت: شرایط کنونی تنها از طریق ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه های افغانستانی به یک وضعیت با ثبات خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز (پنجشنبه) ۱۸ شهریور ماه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه قطر در این دیدار با ابلاغ سلام مقامات عالیرتبه قطری، برای رئیس‌جمهور و دولت جدید ایران آرزوی موفقیت کرد.

وزرای امور خارجه دوکشور در این دیدار علاوه بر گفتگو در باره مسائل منطقه ای و بیان دیدگاه ایران در لزوم تقویت عنصر گفتگو در نگرش به منطقه، مسایل مهم دوجانبه را مورد بحث وگفتگو قرار دادند.

ارتقاء روابط تجاری فیمابین، تسریع صدور روادید تجاری و تسهیل و رفت و آمد تجار و بخش خصوصی، برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آینده نزدیک و همکاری جمهوری اسلامی ایران با قطر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از جمله موارد گفتگوی وزرای خارجه دوکشور بود.

امیر عبداللهیان در خصوص تحولات افغانستان تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است و شرایط کنونی تنها از طریق ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه های افغانی به یک وضعیت با ثبات خواهد رسید.

کد خبر 5300676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ندا IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 0
      مثل روز روشنه که دارید ریاهکاری میکنید از تهه دل نمیگید باکدوم یکی هستید دلی خوب نشون میده بیشتربا طالبانید