۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳

مهر پیگیری کرد؛

آخرین خبرها از کارخانه پرماجرای لرستان

آخرین خبرها از کارخانه پرماجرای لرستان

۱۵ سال از زمان کلنگ‌زنی سیمان خرم‌آباد می‌گذرد؛ ماجرایی که از خاوری شروع شد و به بلاتکلیفی ۴۶ هزار سهامدار رسید، حالا مسئولان خبر از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار جدید برای این کارخانه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر طولابی فرماندار مرکز لرستان امروز پنج شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه سیمان خرم آباد اظهار داشت: عملیات اجرایی شرکت سیمان خرم آباد در سال ۸۵ در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و ظرفیت تولید سه هزار و ۳۰۰ تن در روز و اشتغالزایی حدود ۴۰۰ نفر با مشارکت بانک سپه و سرمایه گذار بخش خصوصی شروع شد.

وی با بیان اینکه بعد از حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت کاری، این شرکت با دو مشکل اساسی مواجه شد گفت: اختلاف بین بانک عامل و سرمایه گذار به علت عدم انجام تعهدات و مسائل زیست محیطی از جمله این دو مشکل اساسی بود.

فرماندار مرکز لرستان بیان داشت: بنا به گزارش و ادعای سازمان محیط زیست محلی فعلی کارخانه از نظر مسائل زیست محیطی، مخاطرات و تهدیداتی را برای شهر خرم آباد به دنبال خواهد داشت.

اعلام آمادگی سرمایه گذار جدید برای سیمان خرم‌آباد

طولابی با تاکید بر اینکه بر این اساس پرونده به مراجع قضائی محول شد و نهایتاً در سال گذشته منجر به صدور حکم عدم صلاحیت سرمایه گذار، اعلام ورشکستگی شرکت و همچنین خلع ید سرمایه گذار شد افزود: بعد از ابلاغ این حکم، موضوع از طریق استانداری و فرمانداری در قالب جلسات مختلف از جمله کارگروه رفع موانع تولید پیگیری شد.

آخرین خبرها از کارخانه پرماجرای لرستان

وی ادامه داد: جلسات متعددی با مسئولان مربوطه، بانک عامل در مرکز و استان تشکیل شد و نهایتاً منجر به این شد که شرکت به سرمایه گذار جدید واگذار شود.

فرماندار مرکز لرستان با تاکید بر اینکه خوشبختانه یک سرمایه گذار جدید اعلام آمادگی کرده که دارای اهلیت و توانمندی کار است گفت: این موضوع هم اکنون در دستور کار پیگیری مسئولان مربوطه قرار دارد و امیدواریم در آینده نزدیک کار نهایی و شرکت به سرمایه گذار جدید واگذار شود و عملیات اجرایی کارخانه با صلاحدید مراجع قضائی در دو حالت فراهم شود.

طولابی گفت: در این راستا سرمایه گذار جدید در همین مکان فعلی با راه اندازی تجهیزات مناسب در بحث جلوگیری از آلودگی زیست محیطی کار را شروع کند و یا اینکه مکان را تغییر بدهند و جانمایی جدید صورت بگیرد.

وی افزود: کارخانه به سرمایه گذار جدید واگذار شود، کارخانه تعیین تکلیف خواهد شد.

آخرین خبرها از کارخانه پرماجرای لرستان

از توقیف اموال کارخانه تا بلاتکلیفی ۴۶ هزار سهامدار

احداث کارخانه سیمان خرم‌آباد که از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان لرستان است پس از گذشت سال‌ها هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است.

کارخانه سیمان خرم‌آباد که از ابتدای کلنگ زنی ماجراهای مختلفی را پشت سر گذاشته هر بار به دلیلی عملیات اجرایی آن به تعویق افتاد تا این کارخانه همچنان اندر خم وعده‌های صاحبان کارخانه باشد و این در حالی است که سیمان خرم‌آباد از ابتدای فعالیت خود اقدام به فروش سهام کرد تا این کارخانه امروز با بیش از ۴۶ هزار سهامدار به کلافی سردرگم در حوزه صنعت استان تبدیل شود.

ماجرای کارخانه سیمان و سهامدارانش به دوره مدیریت «خاوری» در بانک سپه بر می‌گردد؛ گفته می‌شود آگهی پذیره‌نویسی شرکت سیمان خرم‌آباد به عاملیت و کارگزاری بانک سپه با اطلاعات اغوا کننده منتشر شده است، در آن زمان در آگهی سیمان خرم آباد اطلاعاتی چون استفاده از ۲۶.۵ میلیون یورو «ال سی» در شرف گشایش و داشتن سرمایه فعلی بیش از ۶۴ میلیارد ریال مطرح و از مردم خواسته می‌شود که نسبت به خرید سهام اقدام کنند، نتیجه این آگهی می‌شود ۴۶ هزار سهامداری که حالا سالهاست بلاتکلیف هستند.

آخرین خبرها از کارخانه پرماجرای لرستان

فرآیندهای بعدی فعالیت این شرکت از جمله تبدیل از سهامی خاص به عام و اخذ مجوز برای پذیره نویسی و… نیز با اما و اگرهایی مواجه است که در این مجال جای طرح و بررسی آن نیست. هرچند که می‌طلبد متولیان امر در دستگاه قضائی با توجه به شائبه‌ها در این زمینه و همچنین وجود بیش از ۴۰ هزار سهامدار به این موضوع ورود کنند.

آخرین اخبار و حواشی پیرامون این واحد صنعتی حکایت از شکایت سهام داران آن دارد، برخی سهامداران با تشکیل کمپین‌ها و گروه‌هایی خواستار پیگیری وضعیت شرکت سیمان خرم آباد شده‌اند.

به گفته مسئولان حکم انحلال و ورشکستگی این کارخانه از سوی دادگاهی در تهران صادر شده است و بانک سپه اعلام کرده که به دنبال توقیف اموال این کارخانه برای باز پس‌گیری تسهیلات پرداختی و همچنین سهام، ۴۶ هزار سهامدار خرد این کارخانه است.

همچنین مسئولان دادگستری لرستان اعلام کرده‌اند که با توجه به عدم مدیریت و اهلیت سرمایه گذار فعلی، کارخانه باید به یک سرمایه‌گذار جدید برای اجرا واگذار شود.

کد خبر 5305963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      11 1
      توروخدا زوتر این پروژروشروع کنید حداقل چن صد نفر از جوونای هرم اباد برن سر کار اوضاع تو این شهر خیلی خرابه امار بیکاری لرستان از همه ایران بالاتره ب داد لرستان برسید
    • باباعلی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      3 4
      ضمن تشکر از پی گیری موثر تان در مورد وضعیت شرکت سیمان خرم آباد که اینجانب هم از سهامدار این شرکت می باشم می خواستم در مورد شرکت کنتور سازی قزوین هم پی گیر باشید چرا که هم در راستای رسالت تان هست وهم در جهت رفع موانع تولید که شعار سال هم می باشد هست وهمچنین کمک به سهامداران خرد این شرکت ،موفق باشید.
    • احمد IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      9 2
      لرستان دوست داشتنی. امیدوارم رونق اقتصادی داشته باشه.
    • قدرت طهماسبی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      9 0
      خرم آباد به یک شهر مصرفی و خدماتی با آمار بالای بیکاری تبدیل شده ،افسوس که هنوز یک طرح چشمگیر در آن اجرا نشده و کلا بی صاحب شده
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      3 0
      این کارخانه هیچ سودی برا مردم ندارد فقط هوای پاک داریم اونم آزمون بگیرین کار گذاران دولتی جیب خود رو پر می‌کنند ۴۰سال لین حکومت همه استان ها صنعتی شدن کارخانه بزرگ زدن شغل ایجاد شد ولی لرستان هیچ و همیشه دنبال کارخانه فرسوده پارسیلون که اون بدون پرداخت پولی صاحب شدن بخش خصوصی ها .ببرن جای دیگه هوای
    • مهدی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      6 0
      امام زمان نابودش کنه...آقا نخواستیم بقران نخواستیم این اگه درست بشه فقط میشه جای فک و فامیل نماینده دیگه هیچکی
    • سلدا IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      0 2
      باسلام همه کارشناسان می گویند مکان فعلی کارخانه سیمان آلودگی زیست محیطی ایجاد می کند و برای شهروندان خطرات جدی دارد، سلامت مردم از همه چیز مهمتر است،
    • مصطفی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      6 0
      توروخدا دیگه خسته شدیم ما سهامداران با اون پول اون موقع اگه طلا خریده بودیم به جایی رسیده بودیم .خدا لعنتشون کنه پول مردم بدید.
    • سهام د IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      3 0
      آقای فرماندار نخواستیم پول ما سهامداران بدین خیرش برای شما و خدری خداوند از شما مسؤولین بی مسؤلیت نگذرد شماها با وعده وعید 16سال ما سهامداران خام کردید دیگه بسه پول ما رو بدین شمارو بخیر ما رو بسلامت تا کی دروغ ریا کاری
    • مسعود IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      5 0
      منهم سهامدار این سهم هستم بعد از 16 سال انتظار واقعا دیگه خسته شدم و صبرم لبریز شده من با سرمایگذار جدید موافق نیستم و ترجیح می‌دهم پولمو به نرخ روز بگیرم.
    • حسن NL ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      5 0
      از سهامداران سیمان خرم آباد لرستان هستم، ۱۶ سال سرگردانی کمه بازم پای سرمایه دار جدید رو میخوان وارد این بازی کنن واقعا مسخره ست. آخه چرا یه مسئول دلش برای ۴۶۰۰۰ نفر سهامدار که همه سرمایه ش رو برای احداث این پروژه گذاشته و تا الان بلاتکلیف مانده نمیسوزه .
    • مریم دبیری IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      4 0
      کلاهبرداری از ۴۶۰۰۰ خانواده مظلوم با تبلیغات گسترده صدا وسیما و رسانه های نوشتاری حمایت مقامات مملکتی و قضایی از کلاهبرداری که پول پذیره نویسی را در جای دیگر سوداگری کرد بخاطر۴۶۰۰۰ مظلوم مالباخته حتی یه تف هم تو صورتش ننداختن
    • محسن کفایتی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      3 0
      بس کنید ترا خدا پول مارو به نرخ روز حساب کنید بدید کارخونه و سودش برا خودتون چقدر میخوایید دروغ بگید بسه دیگه لعنتی ها
    • Asal IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      0 1
      احداث کارخانه سیمان به دلیل آلایندگی بسیار بالا یک فاجعه زیست محیطی است.کارخانه باید در مکان مناسبی دور از مناطق مسکونی و زیست محیطی ساخته شود
    • راهی RO ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      2 2
      سلام: آقای فرماندار کدام سرمایهگذار؟ اگر فرمانداران ,استانداران , نمایندگان مجلس و در کل مسئولان ما در دو دهه گذشته کفایت می داشتند موسسین شرکت منحله سیمان 18 سال آنان را به بازی نمی گرفتند! کمی مطالعه کنید ببینید چند فرماندار و استاندار و مسئول در گذشته از این مصباحبه های سرگرم کننده داشته اند.
    • سهامدار GB ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      2 0
      ما سهامداران فقط منتظر بازگشت پولمون به نرخ روز و محاکمه عوامل ۱۶ سال دست به سر شدن و جواب نگرفتنمون هستیم. برای ساخت کارخانه جدید دنبال سهامداران جدید باشید. ۱۶ سال با سرمایه ۴۶۰۰۰ سهامدار چه کردن؟؟؟
    • سهامدار GB ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      1 1
      شرکت که منحل شده، ۱۶ سال ملت رو سر کار گذاشتین با وعده و وعید و امروز و فردا کردن قضییه رو کشیدین تا اینجا، دیگه کافیه. سهامدار فقط الان حقشو میخواد، شرکت جدید و سرمایه گذاری جدید پیشکش
    • majid AU ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      با سلام و ممنون ارز سایت خوبتون لطفا و خواهشا این بحث جدید و مدید عاملی رو مطرح نکنید.. دو دهه از زمان اولیه گوگذشته و خودش عمری بوده لطفا و خواهشا پول سهام داران رو به نرخ امروز و سود بیست ساله پرداخت کنید.. خیلیها تمام زندگیشون رو سرمایه این کارخانه الکی کرون... گناهه که الان بهد از بیست سال ۴۶۰۰ل
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 0
      چرا دوباره دارید ما رو گول میزنید خدا لعنت کنه که پول ما سهام دارا که با بد بختی ریختیم خوردن مافقط پولمون رو میخوایم به نر خ روز اون کارخونه جزضرر وبدبختی چیزی برا سهام دارا نداشته
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 0
      خرم اباد نشود دورود خاک آن روی سر مردم بریزد آن را بجای دوری انتقال دهید
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      1 0
      خرم اباد با داشتن ظرفیت گردشگری واثار باستانی طعبیت خوب می تواند بخش مهمی از مشکلات بیکاری ورونق اقتصادی به شهر واستان با بک مدیران با سواد وشجاع برگردد
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      دوستان اگه خبری شد مارپ هم اطلاع بدین... 09171540389
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 0
      با سلام به ریا کاران محترم خواهشا بسه با وعده وعید دادناتون نخواستیم 16سال انتظار تازه باز میخوایدسرمایه گذار پیدا بشه لابد 16 سال هم به پای اونا بشینیم.. نخواستیم از شما خیری به ما برسه به نرخ روز پول ما رو بدید خلاص
    • یعقوبی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 0
      اگر امام زمان هم ظهور کند باز هم امیدی به احداث کارخانه نمی‌رود
    • عباس قرقانی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      با سلام بعداز ۱۴ سال راستی ما چه کاره هستیم
    • ابوالقاسم IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      1 0
      قبل از وقوع حادثه علاج درد کنید.
    • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 0
      راه حل بهتری بفرمایید پول با دیرکردش مگر چقدر میشه بانک سپه ۲۰ سال روی این پول کار کرده وشرکتهای دیگه ای زده باید سهم مالکانه اون شرکتهایی که با پول ما زدن بهمون بدهند