۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲

در گفتگو با مقام صهیونیست؛

وزیر خارجه مصر بر لزوم احیای مذاکرات سازش تأکید کرد

وزیر خارجه مصر بر لزوم احیای مذاکرات سازش تأکید کرد

وزیر خارجه مصر در جریان گفتگو با همتای صهیونیستی خود بر لزوم احیای مذاکرات سازش میان این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «القدس العربی»، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به صورت تلفنی با «یائیر لاپید» همتای صهیونیستی خود گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص تحولات اراضی اشغالی رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، «احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر در خصوص این تماس تلفنی گفت: سامح شکری در جریان این گفتگو بر لزوم احیای مذاکرات میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی تأکید کرد.

در همین حال، وزیر خارجه مصر خطاب به همتای صهیونیستی خود اعلام کرد که تنش ها در اراضی اشغالی و به ویژه در نوارغزه نباید تشدید شوند. وی گفت که قاهره به تلاش ها برای آرام سازی اوضاع در اراضی فلسطین ادامه می دهد.

تأکید وزیر خارجه مصر بر احیای مذاکرات سازش در حالی است که «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی چند روز پیش گفته بود که دستیابی به توافق با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین محال است.

پیشتر هم دفتر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده بود که نفتالی بنت قصد دیدار با محمود عباس را ندارد. دفتر بنت همچنین از عدم وجود مذاکرات سیاسی با تشکیلات خودگردان خبر داده بود.

کد خبر 5308445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha