۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۱۱

فرمانده‌پایگاه‌چهارم‌هوانیروز ارتش دردیدارباخلبانان‌پیشکسوت:

تربیت نیروی انسانی درترازجمهوری‌اسلامی برای تحقق گام‌دوم‌ انقلاب

 تربیت نیروی انسانی درترازجمهوری‌اسلامی برای تحقق گام‌دوم‌ انقلاب

اصفهان - فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش گفت: تلاش برای تربیت و پرورش نیروی انسانی در شأن و تراز جمهوری اسلامی ایران برای حرکت مصمم در مسیر گام دوم انقلاب ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ خلبان ستاد بهرام نظری عصر امروز در آستانه هفته دفاع مقدس در دیدار با خلبانان پیشکسوت دفاع مقدس و هم رزمان شهدا با اشاره به آمادگی پایگاه چهارم هوانیروز ارتش برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های مختلف پروازی، رزمی، فرهنگی و مذهبی در این هفته اظهار داشت: حماسه‌ها و رشادت‌های بی بدیل رزمندگان نیروهای مسلح در دفاع از میهن اسلامی در مقابل تجاوز ارتش بعث عراق را گرامی می‌داریم.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل برتر ساز در هشت سال دفاع مقدس که باعث پیروزی ماندگار ما شد اتحاد و همدلی و ایثار همگانی آحاد جامعه بود و رمز ماندگاری آن پیروزی ارزشمند، حفظ اتحاد و همدلی جامعه از یک سو و تلاش برای حفظ و ارتقای توانمندی همه مردم و ارگان‌ها و دستگاه‌های حاکمیت، از سوی دیگر است.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش گفت: تلاش برای تربیت و پرورش نیروی انسانی در شأن و تراز جمهوری اسلامی ایران برای حرکت مصمم در مسیر گام دوم انقلاب و نیز استفاده از ظرفیت داخلی کشور در ارتقای توانمندی در حوزه تجهیزات و تسلیحات، مسیر حرکت هوانیروز در تولید قدرت برای دفاع از میهن عزیز اسلامی است.

وی تجلیل خانواده ارجمند شهدا و احترام به فرهنگ عزت ساز جهاد و شهادت را وظیفه همیشگی دانست و ابراز داشت: هر چه به خانواده شهدا خدمت کنیم در مقابل سختی‌هایی که خانواده گرانقدر شهدا به دوش کشیدند، ناچیز است.

سرهنگ خلبان نظری از پیشکسوتان و حماسه سازان دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌های ارزشمند دینداری و غیرت و عزت آفرینی یاد کرد و گفت: استفاده از تجارب این بزرگان در خلق حماسه و دفاع از میهن اسلامی‌مان باعث تداوم و ماندگاری اثرات ان حماسه‌ها است.

وی با تاکید بر حفظ مداوم و منسجم و صمیمانه رابطه خلبانان و مهندسان فنی دفاع مقدس با پایگاه چهارم هوانیروز تصریح کرد: گنج بی‌پایان دانش و تجربه پیشکسوتان خلبان و مهندسان فنی دفاع مقدس راه توشه غنی و پرباری است که می‌تواند در پرورش نسل‌های جدید خلبانان و مهندسان فنی این پایگاه فرصت سازی کند تا در تولید قدرت بازدارنده نقش آفرینی کند و نیز در خدمت به مردم در پروازهای امدادی و در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله مورد بهره برداری قرار گیرد.

در این جلسه خلبانان پیشکسوت دفاع مقدس با بازگویی برخی خاطرات خود از عملیات‌های قهرمانانه هوانیروز ارتش در دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای قهرمان همرزمشان از جمله شهید سرلشکر خلبان محمد علی بختیاری، شهید سرلشکر خلبان رحیم بخشی و شهید سرلشکر خلبان آسیایی را گرامی داشتند و حماسه ماندگار این شهدای ارزشمند را در عملیات بدر و نقش هوانیروز ارتش در این عملیات را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است پایگاه چهارم هوانیروز ارتش از روز اول حمله ناجوانمردانه دشمن بعثی با ده‌ها فروند بالگرد جنگنده، ترابری و شناسایی خود، دفاع قهرمانانه خود از میهن اسلامی را به نمایش گذاشت و در عصر روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ تعداد ۲۷ فروند بالگرد در محور کرخه- شوش ،۱۶ فروند در محور سوسنگرد و ۲۰ فروند بالگرد خود را در اهواز برای عملیات پدافند از محور شمال آبادان مستقر کرد تا با پشتیبانی آتش هوایی پایگاه هوانیروز شهید آسیایی مسجد سلیمان با سد راه حرکت دشمن و انهدام ستون‌های زرهی ارتش بعث عراق، آغاز گر حماسه‌های پرشکوه سال‌های دفاع مقدس شوند.

ادامه گسیل بالگردهای پایگاه چهارم هوانیروز ارتش از یکم مهرماه ادامه یافت و تا آخرین روز دفاع مقدس و دفع تجاوز دشمن این پروازها ادامه یافت.

کد خبر 5308712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha