۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱

امیر ولی‌وند:

گام‌های مهمی برای ایجاد «دانشگاهی نظامی» در تراز انقلاب برداشتیم

 گام‌های مهمی برای ایجاد «دانشگاهی نظامی» در تراز انقلاب برداشتیم

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: این دانشگاه گام‌های عملی مهمی را برای دستیابی به دانشگاهی نظامی در تراز انقلاب اسلامی ایران برداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، امیرحسین ولی وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدمتی ۸۸ ساله با استعانت از درگاه الهی و عزمی راسخ در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطالبات معمار کبیر انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری گام برمی دارد.

وی افزود: این دانشگاه در چهل و یکمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دکترین آموزشی نیروهای مسلح را سرلوحه امور قرار داده و گام‌های عملی مهمی را برای دستیابی به دانشگاهی نظامی در تراز انقلاب اسلامی ایران برداشته است.

امیر ولی وند تصریح کرد: این دانشگاه در راستای تربیت افسرانی بصیر، متعهد و دارای دانش و مهارت نظامی بالا آزمون ورودی رشته کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را با حضور نزدیک به هزار نفر از افسران ارشد نیروهای نابغه ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همزمان با آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار کرد.

وی ادامه داد: از این بین، تعدادی از دانشجویان موفق به اخذ نمره قبولی جهت انجام مصاحبه شدند و در فرایند مصاحبه علاوه بر سنجش دانش عمومی و تخصصی داوطلبان، خدمت در مشاغل صف و فرماندهی، میانگین نمره ارزیابی سه سال آخر، صلاحیت مکتبی و امنیتی، میزان تسلط در مهارت های گوناگون، سوابق و علایق پژوهشی و تناسب اندام داوطلبان مد نظر قرار می‌گیرد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: دانشجویان پذیرفته شده دوره سی و دوم فرماندهی و ستاد ارتش درسال تحصیلی ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۱ با شروع به تحصیل و طی کردن دروس مشترک ،تخصصی، مطالعات گروهی آموزش‌های اطلاعات، عملیات، آماد و پشتیبانی، نیروی انسانی، تحرکات آفندی و پدافندی در رده تیپ و بالاتر و همتراز آن در نیروی پدافند هوایی، نیروی هوایی، نیروی دریایی در رشته کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در ۶ گرایش زمینی، پدافند هوایی، هوایی، دریایی، جنگال سایبر و پشتیبانی خدمات رزمی این توانایی را کسب خواهند کرد که هرگونه تهدید منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را درک و تجزیه و تحلیل و متناسب با آن با بهره‌گیری از توان دفاعی و محیط جغرافیایی مقابله کنند.

وی افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد در راستای رسالت آموزشی خود تلاش خواهد کرد بینش دانش و مهارت دانشجویان را ارتقا بخشیده و از این طریق فرماندهان و مدیرانی دلسوز و متعهد و کاردان را در تراز انقلاب اسلامی در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

کد خبر 5309011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha