۱ مهر ۱۴۰۰، ۸:۴۹

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان:

بارش‌های تابستانه هم کسری باران سیستان و بلوچستان را جبران نکرد

بارش‌های تابستانه هم کسری باران سیستان و بلوچستان را جبران نکرد

زاهدان- رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه بارش‌های تابستانه استان ۹۵ درصد بیشتر از نرمال بود اما این بارندگی‌ها نتوانسته کسری۶۴ درصد بارش استان را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی اظهار داشت: از ابتدای تابستان تا کنون حدود ۲۰ میلی‌متر باران در سیستان و بلوچستان باریده که این بارش‌ها ۹۵.۱ درصد بیشتر از نرمال است.

وی افزود: اگرچه سیستان و بلوچستان تابستان را پرباران سپری کرد اما کم بارشی شدید در پاییز و زمستان سبب شد تا استان سال زراعی را با کاهش ۶۴ درصدی باران به پایان برساند.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سال زراعی تا کنون فقط ۳۵ میلی‌متر باران در استان باریده که تنها پنج میلی‌متر آن مربوط به پاییز و زمستان گذشته بوده است.

وی ادامه داد: علاوه‌بر این، سیستان و بلوچستان در سال زراعی (۱۴۰۰-۱۳۹۹) کم بارش ترین استان کشور نیز شد به طوری که اختلاف بارش استان با دومین استان کم بارش کشور یعنی هرمزگان معادل ۴۳ درصد بارش‌های امسال است.

ملاشاهی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا نیز بارش‌های همرفتی در برخی مناطق جنوب شرق، مرکز و نیمه جنوبی استان ادامه یابد.

کد خبر 5311529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha