۱ مهر ۱۴۰۰، ۸:۵۹

در لایحه پیشنهادی به کنگره پیش بینی شد؛

کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به توسعه سامانه «گنبد آهنین» اسرائیل

کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به توسعه سامانه «گنبد آهنین» اسرائیل

یکروز پس از حذف کمک مالی واشنگتن به تل آویو برای توسعه سامانه «گنبد آهنین» از لایحه بودجه، کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا باردیگر لایحه‌ای را برای اعطای این کمک مالی به اسرائیل معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست، یک روز پس از آنکه تأمین اعتبار مالی برای توسعه و تکمیل سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی از لایحه بودجه ایالات متحده حذف شد، رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی لایحه‌ای را معرفی کرد که به موجب آن، مبلغ یک میلیارد دلار به اسرائیل برای توسعه و تکمیل این سامانه پدافند موشکی داده می‌شود.

این در حالی است که برخی از نمایندگان لیبرال دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا با این لایحه مخالفت کرده و اعلام کردند که به آن رأی منفی خواهند داد. این گروه از نمایندگان با استناد به تلفات بالای فلسطینیان در عملیات سامانه گنبد آهنین علیه حملات راکتی حماس، نسبت به این سیاست واشنگتن در قبال تل آویو ابراز نگرانی کردند.

از سوی دیگر، تصویب این لایحه با مانع دیگری نیز روبروست؛ اینکه جمهوری‌خواهان قصد دارند به طور متحد و یکپارچه با طرح افزایش سقف استقراض کشور مخالفت کنند.

با این حال، لغو طرح اعطای این بودجه مالی یک میلیارد دلاری به اسرائیل برای توسعه سامانه گنبد آهنین در روز سه شنبه آن‌هم از سوی کنگره‌ای که همواره به سنت دیرینه خود یعنی پشتیبانی قاطع و خلل ناپذیر از رژیم صهیونیستی پایبند بوده است، باعث شد که جمهوری‌خواهان به رقبای دموکرات خود برچسب «ضد اسرائیلی» بزنند.

گفتنی است، ایالات متحده تاکنون بیش از ۱.۶ میلیارد دلار برای توسعه و ساخت سامانه گنبد آهنین به اسرائیل کمک مالی کرده است.

کد خبر 5311538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha