۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه:

کاهش تعداد اهداکنندگان خون در کرمانشاه خطر آفرین است

کاهش تعداد اهداکنندگان خون در کرمانشاه خطر آفرین است

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش اهدا کنندگان خون در روزهای اخیر گفت: کاهش تعداد اهدا کنندگان خون در استان کرمانشاه خطر آفرین است.

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۲۵ مرکز درمانی وجود داشته که روزانه به صورت متوسط به ۲۰۰ واحد خونی نیاز دارند.

وی افزود: برای تأمین نیاز مراکز درمانی راهی بجز اهدا خون وجود ندارد و اهدا خون بعد از روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به ۱۰۰ اهدا کننده کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده نیاز مراکز درمانی فرآورده خونی پلاکت بوده که برای درمان بیماران سرطانی استفاده می‌شود و عمر پلاکت تنها سه روز بوده و قابلیت ذخیره سازی برای آن وجود ندارد.

صالحی فر با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: از مردم درخواست داریم که در روز اربعین اهدا و نذر خون را برای کمک به هم نوعان خود فراموش نکنند و به صورت مستمر برای اهدا خون اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که برای تزریق واکسن کرونا برکت و سینوفارم اقدام کرده‌اند مشکلی برای اهدا خون ندارند اما بعد از تزریق واکسن اسپوتنیک و استرازنکا با گذشت ۲ هفته از زمان تزریق واکسن افراد می‌توانند نسبت به اهدا خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اضافه کرد: مرکز اهدا خون کرمانشاه همه روز از ساعت هفت صبح الی هفت بعد از ظهر پذیرای اهدا کنندگان است.

کد خبر 5313895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha