۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸

استاندار زنجان:

فرآیند اجرایی منطقه ویژه اقتصادی از هفته آینده آغاز می شود

 فرآیند اجرایی منطقه ویژه اقتصادی از هفته آینده آغاز می شود

زنجان-استاندار زنجان ګفت: از هفته آینده فرآیند اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شروع می شود و اولویت با بخش‌هایی است که چرخه کاملی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ورود موقت استان ۴۵ میلیون دلار است که نسبت به پنج ماهه سال ۹۹ که بیش از ۱۵ میلیون دلار بود ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در زمینه تجارت باید توجه ویژه به ورود موقت کالا داشت، افزود: سال گذشته نسبت به سال ۹۸، ورود موقت ما ۴۳ درصد افزایش داشته مضاف بر اینکه در سه ماهه اول مرز ترکیه به خاطر کرونا بسته بود.

حقیقی با اشاره به اینکه در پنج ماهه اول سال ۹۹، حدود ۳ میلیون دلار صادرات داشتیم، افزود: در سال ۹۹ هدف گذاری صادرات استان، ۲۱۷ میلیون دلار بود در حالی که ما ۲۷۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و صادرات سال گذشته استان افزایش ۲۱ درصدی داشت در حالی کشور کاهش ۱۶ درصدی صادرات را داشت.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان طی پنج ماهه نخست سالجاری ۱۷۷ میلیون دلار صادرات داشته است، گفت: پنج ماهه امسال میزان واردات ۹۹ میلیون دلار بود که ۹۵ درصد افزایش داشته است.

حقیقی در ادامه به روند اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: زنجیره فولاد، نساجی و سنگ‌های تزئینی در استان زنجان تکمیل شده و استقرار آن در منطقه ویژه در حال پیگیری است و برای استفاده از ظرفیت آن برای استان استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: از هفته آینده فرآیند اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شروع به کار خواهد کرد و اولویت با بخش‌هایی است که چرخه کاملی دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت‌های خوبی در زمینه صنعت و معدن دارد، گفت: معادن و پتانسیل‌های استان به خوبی معرفی نشده و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5316422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha