۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰

امام جمعه جاسک:

اظهارات نسنجیده باکو منطقه را دچار تنش می‌کند

اظهارات نسنجیده باکو منطقه را دچار تنش می‌کند

جاسک - امام جمعه شهرستان جاسک گفت: اظهارات نسنجیده و ناپخته دولت باکو، حذف خط ۲۱ کیلومتری مرزی ایران و حذف مرز ارمنستان، منطقه را دچار تنش می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس ذاکری ظهر جمعه در خطبه‌های نمازجمعه جاسک با تسلیت به مناسبت رحلت پیام گرامی اسلام (ص) و شهادت دو سبط رسول حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: اساساً زندگی ما انسان‌ها اجتماعی است و یکی از سنت هائی که برای اجتماع فواید زیادی دارد وقف است.

امام جمعه شهرستان جاسک ضمن تسلیت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر بیان کرد: مضمون رسالت یعنی دین خدا و در حقیقت شکل دادن و جهت دادن به همه تلاش‌های انسان است و به یک جامعه که نگاه کنیم انسان‌ها فعالیت‌های مختلفی دارند و دین تمام مسائل شخصی، عمومی و معیشتی را پاسخ می‌دهد.

وی یا بیان اینکه، مسئولان ما باید به اخلاق پیامبر اکرم تاسی کنند، تصریح کرد: بخش بزرگی از فعالیت‌های ما در صحنه اجتماع صورت می‌گیرد که به آن سیاست می‌گویند. ممکن است دوآفت دامن دین و سیاست را بگیرد؛ دین‌های انحرافی و دین‌های غیر اجتماعی و سیاست بدون اخلاق و معنویت از جمله آن‌ها هستند.

حجت‌الاسلام ذاکری با ذکر این نکته که سیاستمداران نا لایق از مهمترین آفات هستند، تشریح کرد: بهترین راهکار برای حل آفات دین داری، روی کار آمدن افرادی است که اخلاق و معنویت را سر لوحه کارهای خودشان قرار دهند.

امام جمعه شهرستان جاسک با بیان اینکه تبیین، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان خواهد بود، خاطر نشان کرد: بهترین شیوه تبیین برای مسئولان خوب خدمت کردن برای مردم است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند، افزود: دشمنان به دنبال تحریف انقلاب اسلامی هستند. آن‌ها در تقابل خود با جمهوری اسلامی در کنار سلاح و تحریم از تحریف هم استفاده می‌کنند.

امام جمعه شهرستان سیریک با ذکر این نکته که بهترین روش در مقابل با تحریف تبیین است، ابراز داشت: تبیین لوازمی دارد، رعایت اخلاق اصل قطعی در تبیین است؛ که باید با منطق قوی سخنی متین و عقلانیت به دور از فتنه و دعوا کار تبیین را انجام داد.

بوی توطئه آمریکایی - اسرائیلی از مرزهای شمالی می‌آید

حجت الاسلام ذاکری در ادامه به رزمایش ارتش و سپاه در مرزهای غربی کشور اشاره‌ای کرد و گفت: اظهارات نسنجیده و ناپخته دولت باکو، حذف خط ۲۱ کیلومتری مرزی ایران و حذف مرز ارمنستان، منطقه را دچار تنش می‌کند.

وی اضافه کرد: اتفاقات در مرزهای شمالی بوی توطئه آمریکایی - اسرائیلی می‌دهد که در آن اردوغان و علی اف به بازی گرفته شده اند.

حجت اسلام ذاکری افزود: اصل اساسی برای ایران حسن هم جواری و تقویت روابط متنوع و مبادلات فی ما بین و پیمان مشترک است همراه با اصل استقلال و حفظ مرزهای رسمی کشور است، و هرگونه توطئه قابل تحمل نخواهد بود.

کد خبر 5317493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha