۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱

مدیرکل اوقاف البرز تأکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای تبیین کاربردی وقف

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای تبیین کاربردی وقف

کرج - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: باید از رسانه‌ها در راستای تقویت و تبیین کاربردی وقف استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف در محل سالن جلسات اوقاف و امور خیریه کرج برگزار شد، با تسلیت ایام رحلت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: در آستانه شهادت ثامن‌الحجج هستیم. یکی از فرصت‌های مغتنم در فرهنگ دینی ما بزرگداشت مناسبت‌هاست که اعتقادات و رشته‌های اعتقادی ما را تقویت می‌کند.

وی بیان کرد: در ۴۱ سال گذشته ملت ایران در مقابل هجمه کفر ایستاده و موجب برافراشتگی پرچم و سرافرازی نظام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه بر این اساس یکی از پشتوانه‌های این حرکت بزرگ مناسبت‌هاست، تصریح کرد: با الگوگیری از فرهنگ انبیا و اولیا به عنوان الگوی حرکتی و نگاه مغتنمی که در اندوخته دینی خود داریم، این امر موجب سعادت فردی و اجتماعی همگان است.

وی با بیان اینکه امروز هم برخی حرکت‌ها را توسط همسایگان شمالی می‌بینیم، خاطرنشان کرد: مثل همیشه جبهه کفر، استکبار، استعمار با کمک صهیونیست‌ها نقشه‌ای علیه کشور ما کشیده و هر جا غفلت بوده نقشه دشمن بیشتر بوده است.

دشمنان نقشه شومی به نام قبیله‌محوری در سر خود می‌پرورانند

دشتکی با بیان اینکه این دسیسه‌ها در قالب جنگ فرهنگی، تحمیلی، قومی و قبیله‌ای است، گفت: دشمنان نقشه شومی به نام قبیله‌محوری در سر خود می‌پرورانند و امروز فرصت را مغتنم شمردند از این روزنه ورود کردند و با غفلت‌ترین آدم‌ها این نقشه را به دست گرفتند و می‌خواهند اجرا کنند.

وی اظهار کرد: هر کسی از سر غفلت نقشه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران را به دست گرفته عاقبتش مشخص است و خنثی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه رسانه ما باید از ظرفیت مناسبت‌ها و اعتقادات مردمی در راستای اجماع‌سازی فرهنگ و امور رسانه استفاده کنند، تصریح کرد: باید در کنار وقف از اعتقاد مردمی و ظرفیت رسانه‌ها در راستای تقویت و تبیین کاربردی وقف استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اوقاف در حوزه وقف اجتماع‌سازی فعالیت‌های موقوفات و نهاد وقف در راستای تحقق گام دوم انقلاب است که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز، است.

دشتکی ادامه داد: بر همین اساس در راستای اجتماعی سازی مراکز دینی و مذهبی به مردم سپرده می‌شود و امیدواریم در آتیه تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در راستای امور اجرایی وقف تلاش کنیم، گفت: بخش متولیان وقف را اداره اوقاف ساماندهی می‌کند و بخش‌هایی که متولی نداشتند موقوفات را به امین موقوفات واگذار شده است.

وجود ۱۶ هزار رقبه در البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه ۱۰۰ نفر امین موقوفات در استان البرز وجود دارد، اظهار کرد: امور اجرایی موقوفات به بیش از ۶۰ نفر واگذار شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۶ هزار رقبه در استان البرز وجود دارد، تصریح کرد: در یکی از رقبه‌ها یک شرکت دانش‌بنیان است که ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

دشتکی متذکر شد: دارایی‌های موقوفات ما بیش از ۲۰ هزار میلیارد است و بیش از یک هزار موقوفه در استان البرز وجود دارد.

کد خبر 5319848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha