۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹

حسینی نیک با مهر مطرح کرد؛

احمدوند زبان نشر را می‌داند/رویکرد جدید معاونت دلگرم کننده است

احمدوند زبان نشر را می‌داند/رویکرد جدید معاونت دلگرم کننده است

عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی از انتصاب فردی در جایگاه معاون امور فرهنگی که زبان نشر را می‌داند ابراز خرسندی کرد و گفت: رویکرد معاونت امور فرهنگی امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی نیک، با اشاره به دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با معاون امور فرهنگی و سابقه آشنایی اعضا با یاسر احمدوند گفت: ایشان سابقه و تجربه قابل اعتنایی در کار نشر دارد و خوشحالیم از اینکه فردی که زبان نشر را می‌داند در جایگاه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با معاون امور فرهنگی، جلسه‌ای برگزار و صحبت‌های وی را ارزیابی کردیم. اعضا از صحبت‌های وی راضی بودند و گمان می‌کنم بقیه تشکل‌ها هم در آینده به این حقیقت اذعان خواهند کرد که فردی آشنا به حوزه نشر در جایگاه معاونت امور فرهنگی قرار گرفته است.

عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی گفت: برگزاری این جلسه بسیار مفید بود البته به شرط اینکه هر چه سریعتر اقداماتی صورت گیرد و به نتیجه رسد. در این چهار سال می‌توان کارهای خوبی در حوزه نشر انجام داد و عقب‌افتادگی‌های سال‌های پیش را جبران کرد.

حسینی‌نیک همچنین از تئوریزه کردن برخی از پیشنهادهای مطرح شده در این جلسات برای ارسال آنها در قالب طرح به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد. وی همچنین به نتیجه رسیدن هر چه سریع‌تر برنامه‎‌های انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در هفته کتاب امسال را یکی از اولویت‌های این انجمن دانست.

اعضای هیئت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی متشکل از علی‌اکبر طورانیان، سیدعباس حسینی نیک، کاظم آرمان‌پور، حامد علی‌اکبرزاده و مرتضی جعفری‌پور روز یکشنبه یازدهم مهر ۱۴۰۰ جلسه‌ای را با احمدوند برگزار کرده و پیشنهادهای خود را درباره مسائلی چون چالش‌های پیش‌روی نشر دانشگاهی، برقراری عدالت در یارانه نشر و توزیع کاغذ، رتبه‌بندی ناشران، تشکیل شورای تشکل‌های نشر، ارایه تسهیلات به ناشران دانشگاهی و مبارزه با تکثیر و انتشار غیرقانونی کتاب‌های دانشگاهی مطرح کردند. گزارش این جلسه را از این نشانی مطالعه کنید.

کد خبر 5321174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha