۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵

فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

«زندان وکیل‌آباد» یکی از نگرانی‌های امنیتی مشهد است

«زندان وکیل‌آباد» یکی از نگرانی‌های امنیتی مشهد است

مشهد ـ فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: موقعیت مکانی زندان مشهد سبب شده تا نسبت به آن دغدغه امنیتی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدکاظم تقوی پیش از ظهر دوشنبه در نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهدمقدس با بیان این‌که تنوع فرهنگی و تضاد فرهنگ‌ها در مشهد سبب شده تا در برخی مأموریت‌ها به موفقیت دست پیدا نکنیم، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اصلی مشهدمقدس است و در این موضوع علاوه بر اقداماتی که تاکنون انجام شده، باید به فکر توسعه و گسترش نیروی انتظامی در این مناطق بود که جز با مشارکت مدیریت شهری محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به برنامه توسعه‌ای مشترک نیروی انتظامی و استانداری خراسان رضوی، گفت: بر اساس این طرح، ۱۰ کلانتری در حاشیه شهر ایجاد می‌شود و امیدواریم به زودی ایجاد ۸ کلانتری دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با بیان این‌که نیروی انتظامی به سهم خود مدیریت شهری مشهد را در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها یاری و کمک می‌کند، افزود: بی‌شک تحقق یافتن و اجرایی شدن این سیاست‌ها می‌تواند موجب تسهیل امور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و ایجاد شرایطی در شأن مشهدالرضا (ع) شود.

وی با بیان این‌که دغدغه‌های نیروی انتظامی و مدیریت شهری در بخش‌های مختلفی مشترک است، گفت: شهر مشهد از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و نیروی انتظامی نیز باید توان مضاعفی به‌کار گیرد تا موضوعات مربوط به زائران و مجاوران رضوی را مدیریت کند.

تقوی خاطرنشان کرد: پلیس راهور مأموریت‌های متنوعی دارد که خوشبختانه اقدامات زیربنایی خوبی در سه سال اخیر در مشهد انجام گرفته که در کشور بی‌نظیر است.

وی با بیان این‌که هر اندازه توسعه نیرو و مقر در سطح شهر و استان انجام شود، باز هم خلاء حضور نیروی انتظامی خواهیم داشت، بیان کرد: می‌توانیم با برنامه‌ای حساب‌شده، شهر را نرم‌افزاری مدیریت کنیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از فعال شدن پلیس راهور به تعداد مناطق شهرداری مشهد خبر داد و افزود: نوسازی ناوگان پلیس با مشارکت مدیریت شهری طی سال‌های گذشته اتفاق افتاد که شاهد زیبایی امکانات پلیس راهور در سطح شهر هستیم.

وی با بیان این‌که ۷۰ درصد جرایم سنگین استان در مشهد متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: طرح ارتقای امنیت فرماندهی انتظامی مشهد را ادامه دادیم

وی، زندان وکیل‌آباد را یکی از نگرانی‌های امنیتی مشهد دانست و گفت: نیروی انتظامی متولی زندان نیست ولی موقعیت مکانی آن سبب شده تا به‌عنوان متولی امنیت شهر، دغدغه داشته باشیم.

تقوی با تأکید بر این‌که مشهد از آسیب معتادان متجاهر رنج می‌برد، تصریح کرد: معتادان متجاهر در نقاط مختلف شهر به‌ویژه در حاشیه شهر حضور دارند و ساماندهی آنان کار جهادی و انقلابی می‌طلبد. امیدواریم با توجه به سردی هوا، تخصیص اعتباری از سوی مدیریت شهری مشهد انجام شود تا بتوان قدمی برای سر و سامان دادن به وضعیت معتادان متجاهر برداشت.

کد خبر 5325053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha