۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۹

رئیس پلیس اردبیل:

تصادفات جاده‌ای در اردبیل ۱۸ درصد کاهش یافت

تصادفات جاده‌ای در اردبیل ۱۸ درصد کاهش یافت

اردبیل- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال میزان تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هوشنگ حسینی عصر دوشنبه در نشست فرماندهان و رؤسای پلیس‌های تخصصی با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: با اقدامات کارشناسی و تخصصی در حوزه پلیس راهور و راه استان سعی شده تا جلوی تصادفات و تلفات جاده‌ای گرفته شده و به نوعی ایمنی در ترددها برقرار شود.

وی ضرورت تقویت زیرساخت‌ها را در این حوزه با همکاری و مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: شهرداری اردبیل و همچنین چهار شهر خلخال، مشگین‌شهر، گرمی و پارس‌آباد باید اقدام مشترکی را در راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و رصد ترافیکی شهرها انجام دهند تا مشکلاتی که امروز در باب ترافیک در شهرهای بزرگ شاهد آن هستیم، رفع شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در کنار این امر چهار بانده کردن محورهای مواصلاتی استان راهکاری مطلوب در کاهش تصادفات جاده‌ای و همچنین تلفات است که با تلاش و پیگیری راه و شهرسازی استان توسعه بزرگراه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی به اجرای طرح موفق همیاران پلیس با مشارکت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و نسل آینده اشاره کرد و افزود: این دانش‌آموزان پدران و مادران خود را متوجه خطاهای استراتژیک در رانندگی می‌کنند تا جانب احتیاط را رعایت کرده و به دور از کارهای خطرناک، به ایمنی تردد و همچنین رانندگی توجهی جدی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بحث تصادفات درون شهری نیز کاهش شش درصدی آمارها روند مناسبی را نشان می‌دهد و قطعاً این چشم‌انداز باید تقویت شود.

حسینی مبارزه بی‌امان نیروی انتظامی را با پدیده قاچاق مواد مخدر یادآور شد و اضافه کرد: با اشرافیت کامل اطلاعاتی و همراهی مردم در شش ماهه اول امسال در بحث کشفیات مواد مخدر رشد ۱۵ درصدی عملکردها را شاهد هستیم.

وی به هموطنان توصیه کرد تا در صورت مشاهده فعالیت افراد مشکوک و سوداگران مرگ اطلاعات لازم را در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دهند.

حسینی همچنین به افزایش جرایم رخ داده در فضای مجازی و سایبری نیز اشاره کرد و ادامه داد: پلیس فتا با آگاهی و هوشیاری کامل در کنار کشف جرایم که با ۱۰ درصد رشد روبه‌رو بوده، سعی دارد تا سلامت روانی را در این حوزه تأمین و برقرار کند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: مردم از طریق سامانه ۰۹۶۳۸۰ می‌توانند جرایم فضای مجازی و سایبری را به پلیس گزارش داده و پیگیری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 5325246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha