۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۹:۳۶

یک مقام مسئول در وزارت وزارت علوم:

نحوه پذیرش حضوری دانشجویان از ۱۵ آبان ماه به دانشگاه‌ها واگذار شد

نحوه پذیرش حضوری دانشجویان از ۱۵ آبان ماه به دانشگاه‌ها واگذار شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: نحوه پذیرش دانشجویان از ۱۵ آبان‌ماه به دانشگاه‌ها واگذار شده است و با توجه به زیرساخت‌های دانشگاهی نمی‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید.

محمدرضا آهنچیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مهلت وزارت علوم به دانشگاهیان برای انجام واکسیناسیون اظهار داشت: وزارت علوم تاریخی برای این کار مشخص نکرده است فقط در نامه‌ای که به دانشگاه‌ها ارسال شده آمده است که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد در اسرع وقت واکسینه شوند و دانشجویان نیز باید با درصد بالایی واکسینه شوند ولی تاریخ معینی مشخص نشده است.

وی ادامه داد: برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها باید واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی شده و زیرساخت‌های دانشگاه‌ها آماده باشد، در حال حاضر دانشگاه‌ها به تدریج در حال آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجویان هستند، اکنون دانشگاه‌ها در حال تلاش برای آماده سازی زیر ساخت‌ها هستند و تفاوتی هم بین دانشگاه‌ها بزرگ و کوچک نیست.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم با اشاره به زیرساخت‌های دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان گفت: زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجویان وجود دارد به عنوان مثال خوابگاه وجود دارد ولی با توجه به اینکه باید پروتکل‌های بهداشتی برای پذیرش دانشجویان رعایت شود، دیگر نمی‌توان مانند گذشته تعداد بیشتری از دانشجویان را در خوابگاه اسکان داد بنابراین ظرفیت خوابگاه کاهش می‌یابد و خوابگاهی هم در این مدت احداث نشده، مشکلاتی به این شکل وجود دارد که دانشگاه‌ها باید آن را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: نحوه پذیرش دانشجویان از ۱۵ آبان ماه به دانشگاه‌ها واگذار شده است و دلیل آن نیز این است که دانشگاه‌های ما تفاوت زیادی از لحاظ زیرساخت‌ها، امکانات و تعداد دانشجو دارند بنابراین نمی‌توان برای همه دانشگاه‌ها نسخه واحد پیچید.

آهنچیان درباره آمار تعداد اساتید و دانشجویان که واکسینه شده‌اند افزود: درصد واکسیناسیون اساتید بالا است برخی از دانشگاه‌ها آمار داده‌اند که بالای ۹۰ درصد اساتید آنها واکسینه شده‌اند منتهی آمار دانشجویان واکسینه هنوز توسط وزارت بهداشت به ما ارائه نشده است و دلیل آن نیز این است که دانشجویان در دانشگاه‌های خود واکسینه نشده بلکه در مراکز بهداشت واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: ما از استان‌ها در خواست کرده‌ایم تا جایی که ممکن است بتوانند از طریق خود اظهاری و یا گرفتن عکس کارت واکسن دانشجو و قراردادن آن در سایت که دانشجو اعلام کند واکسینه شده است، آمار آن را استخراج کنند ولی راه ساده‌تر این است که بر اساس کد ملی که وزارت علوم در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است بتوانیم این آمار را از وزارت بهداشت دریافت کنیم ولی می‌دانیم که بالای ۵۰ درصد واکسیناسیون انجام شده است. درصد واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی بالاتر است و در کاردانی و کارشناسی چون سن دانشجویان کم‌تر بوده است و برخی از دانشجویان نیز در مناطق دوردست امکان واکسیناسیون نداشتند، درصد آنها باید کم‌تر باشد ولی میانگین ۵۰ درصد است.

کد خبر 5327782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ک IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      19 5
      یه چند روز باز میشه و دوباره مجازی خواهد شد
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      17 21
      تو را به خدا دیگه اما واگر وبهانه تراشی نکنید به طور رسمی آغاز کنید واقعا از مجازی خسته شدیم کور شدیم دیگه
    • ناشناس IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      20 8
      کوربشی بهتره بمیری کم نمردن از همه خانواده ها
    • مرضیه IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      13 4
      حالا چه عجله ای هستش. سریع میخوان دانشگاه باز کنن چرا اینجوری تصمیم میگیرین مگه جون جوونای ما براتون مهم نیست 50 درصد واکسینه شده باشه آیا دیگه کرونا نمیگیره یا اگه بگیره به قول خودتون به رحمت خدا نمیره تصمیم میکنید دانشجو واکسینه شده با اتوبوس ومترو 2 ساعت میکشه میره 2 ساعت میکشه کرونا نمیگیره
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      8 1
      مشکل کرونا و واکسن و بقیه مسائل رو حل کنید... تعداد کشته ها رو زیر ۵۰ کنید.....چشم همه میرن دانشگاه.... باز کردن دانشگاهها و مدارس کاری نداره......سه سوت باز میشه و همه فورا میرن...... اول مشکلات و حل کنید..... دانشجویان شهرستانی رو در نظر بگیرید
    • ناصر IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 1
      سلام به نظر من بهترین گزینه برای بازگشایی دانشگاه ها،ماه بهمن هست که تا آن زمان به طور کامل همه دانشجویان واکسینه شده باشندوهم ازاینپیک ۶ کرونا که درراه هست عبور کرده باشیم،وهم تمام دانشجویان درترم آینده با خطر کمتر واطمینان بیشتر درکلاس ها حضور پیدا کنند،ممنون
    • بهاره IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      2 1
      به عقیده من اصلا چون پیک ۶ کرونا درراه هست همینکه دانشجویان بخواهند به دانشگاه بیاییند ودرمحیط های سربسته تعدادزیادی سر کلاس ها حضور داشته باشند خطرناک هست وهمین طور در مورد رفت وآمد دانشجویان با توجه به اینکه درفصل زمستان انفلانزابیشتر میشود وتبدیل به کرونا میشودوباعث به هدررفتن،واکسن ها میشود.
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 1
      تو رو خدا باز نکنید آمار نسبت به پارسال دو برابر شده پارسال همین موقع روزانه تقریبا ۵ هزار مبتلا داشتیم امستل روزانه ۱۱هزار مبتلا ، خیلی از دانشگاهها می دانشگاه آزاد فقط پنجشنبه و جمعه ها کلاس دارند و اکثرا هم بومی نیستند چه ارشد چه کارشناسی ، با هر رفت و آمد چندین خانواده مبتلا خواهند شد و ...
    • گروسی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 1
      باسلام به نظرمن دراین اوضاع شیوع پیک ۶ کرونا که درراه هست به صلاح همه ما دانشجویان هنوز واکسن نیمه زده اینکه فقط مجازی،مجازی ،مجازی،مجازی باشد وبس والا ما می ترسیم ازخانه بیرون باییم چه برسد به آمدن دانشگاه ورفت وآمد وسوار شدن دروسایل حمل ونقل عمومی وجمع شدن درکلاس های سر پوشیده وغیره .سپاسگذارم
    • گودرزی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 1
      سلام،ما که هنوز ایمن نشدیم چه طوری به دانشگاه ها پا بگذاریم با آمدن این پیک ۶ کرونا و دور هم جمع شدنهای خطرآفرین،من که میترسم حتی به جاهای شلوغ بروم چونکه هنوز احساس خطر را دارم وهمین طور هم هست،چه برسد به اینکه دردانشگاه حضوری دزس بخوانم والا همین الان هم آمار کرونا ومرگ در ایران بالا هست،متاسفانه.