با برگزاری تظاهرات در خارطوم؛

هزاران نفر در پایتخت سودان خواستار انحلال دولت انتقالی شدند

هزاران نفر در پایتخت سودان خواستار انحلال دولت انتقالی شدند

هزاران نفر از مردم سودان روز شنبه با برگزاری تظاهرات در پایتخت این کشور خواستار انحلال دولت انتقالی در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، هزاران تن از مردم سودان روز شنبه با برگزاری تظاهرات در خیابان‌های خارطوم، دولت انتقالی در این کشور را عامل شکست اقتصادی و سیاسی سودان دانسته و خواستار انحلال آن شدند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که صحنه سیاسی سودان شاهد تشدید شکاف و تفرقه در میان جناح‌های رقیبی است که پس از برکناری «عمر البشیر» رئیس جمهور این کشور در آوریل ۲۰۱۹ هدایت سکان این کشور را از طریق یک دوره گذار پرفراز و نشیب در دست گرفته‌اند.

سازماندهی تظاهرات روز شنبه توسط جناحی منشعب از «نیروهای آزادی و تغییر» - یک ائتلاف غیرنظامی که رهبری اعتراض‌ها علیه عمر البشیر را برعهده داشت و به بازیگری مهم در دوران انتقال تبدیل شد- صورت گرفت.

منتقدان تظاهرات روز شنبه مدعی هستند که این تظاهرات به رهبری اعضای ارتش و نیروهای امنیتی برگزار شده و شامل افرادی می‌شود که طرفدار رژیم پیشین هستند.

تظاهرکنندگان بنرهایی در دست داشتند که بر روی آنها عباراتی همچون «انحلال دولت» نقش بسته بود، در حالی که گروهی دیگر از تظاهرکنندگان شعار «یک ارتش، یک ملت» و «ارتش برای ما نان آورد» را سر دادند.

گفتنی است که روز جمعه، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان هشدار داد که دولت انتقالی با «بدترین و خطرناک ترین» بحران روبروست.

این در حالی است که حمایت از دولت انتقالی طی ماههای اخیر و در پی اعمال اصلاحات سختگیرانه در حوزه اقتصادی رو به کاهش گذارده است.

کد خبر 5329257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha