۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶

امام جمعه رویان:

روحیه ضد استکباری ریشه در تاریخ و هویت ملت ایران دارد

روحیه ضد استکباری ریشه در تاریخ و هویت ملت ایران دارد

شاهرود- امام جمعه رویان با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی گفت: این حادثه نشان از روحیه ضد استکباری ملت ایران است که ریشه در تاریخ و هویت ما دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع این شهر با بیان اینکه پدافند غیرعامل به نوعی دفاع غیرنظامی محسوب می‌شود که به جنگ افزار نیاز ندارد بیان کرد: با اجرای این مقوله، می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظام و غیرنظامی و همچنین تلفات جلوگیری کرد.

وی افزود: پدافند غیرعامل به معنی کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی است.

امام جمعه رویان گفت: کوتاه‌ترین تعریف پدافند غیرعامل دفاع بدون اسلحه است لذا این موضوع را نباید به دستگاه‌های اجرایی واگذار و بسنده کنیم بلکه مردم نیز می‌بایست در آن مشارکت داشته و به نوعی در خیر باشند زیرا تهدیدات دشمنان به امور خاصی معطوف نیست بلکه گاهی نظامی گاهی اقتصادی و حتی فرهنگی هستند.

معصومی بیان کرد: حمله اخیر سایبری به شبکه توزیع بنزین مثال این گونه حوادث است که نشان می‌دهد دشمن برای عصبانی کردن و القای ناآرامی در کشور به دنبال عملیات ایذایی بوده همکاری و بصیرت مردم در کنترل اوضاع نقش حیاتی دارد.

وی با اشاره به روز ۱۳ آبان نیز افزود: امام خمینی، شهید فهمیده را رهبر خود نامیدند و لذا این نشان می‌دهد که نوجوانان تا چه اندازه در سرنوشت آینده کشورمان مؤثر هستند. امروز بزرگترین امتیاز و سرمایه جمهوری اسلامی نیروی انسانی جوان است که باید قدر آن را بدانیم.

امام جمعه رویان با اشاره به سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی ابراز داشت: این حوادث نشان از روحیه ضد استکباری در ایران اسلامی و انقلاب است که ریشه‌های دیرین داشته و ناشی از یک حرکت خودجوش مردمی به رهبری علمای دینی است که مانع نفوذ دشمنان می‌شود.
معصومی با اشاره به کنفرانس تهران در زمینه افغانستان نیز بیان کرد: ایران اسلامی از لحاظ امنیت به اوضاع منطقه مسلط است و این نشان از اهمیت کشورمان دارد.

کد خبر 5338615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha