۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۷۸ درصد کرمانشاهیان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

۷۸ درصد کرمانشاهیان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به واکسیناسیون کرونا در استان، گفت: ۷۸ درصد کرمانشاهیان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

محمودرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرایند واکسیناسیون در استان کرمانشاه در حال انجام است و کمبود واکسن کرونا در استان وجود ندارد.

وی افزود: از ابتدای آغاز واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه تاکنون ۷۸ درصد مردم استان نوبت اول و بیش از ۵۰ درصد مردم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به واکسیناسیون سنین ۱۲ الی ۱۸ سال که عمدتاً دانش آموزان هستند، تصریح کرد: همچنین بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان کرمانشاهی نوبت اول واکسن کرونا و ۲۰ درصد دانش آموزان نیز نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

مرادی بیان کرد: روزانه بین ۲۰ الی ۲۵ هزار دز واکسن کرونا در استان کرمانشاه تزریق می‌شود که ۲ سوم آن مربوط به نوبت دوم و تنها یک سوم مربوط به دز نخست است و انتظار می‌رود مردم استان نسبت به دریافت واکسن کرونا هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵ درصد مردم استان کرمانشاه تاکنون برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند که این امر زنگ خطر ورود به پیک ششم کرونا و افزایش تعداد موارد ابتلاء و مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: زمان تزریق واکسن کرونا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان کرمانشاه پنج الی ۱۰ دقیقه است و از مردم درخواست داریم برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

کد خبر 5339391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha