طی بیانیه ای؛

تایوان از سفر هیئت پارلمان اروپا به این جزیره استقبال کرد

تایوان از سفر هیئت پارلمان اروپا به این جزیره استقبال کرد

اولین هیئت رسمی پارلمان اروپا سفری سه روزه به تایوان انجام داده که این مسئله از جانب دولت این جزیره به شدت استقبال شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تایوان امروز چهارشنبه از دیدار اولین هیئت پارلمان اروپا از این جزیره، استقبال و این سفر را در راستای روابط مستحکم تر با اروپا، پراهمیت تلقی کرد.

وزارت خارجه تایوان در این رابطه در بیانیه ای اعلام کرد: این هیئت اولین هیئت رسمی بود که پارلمان اروپا در (کل) تاریخ به تایوان اعزام کرد که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

هیئت مذکور به سرپرستی «رافائل گلاکسمن» نماینده فرانسوی پارلمان اروپا باین سفر سه روزه به تایوان را انجام داده است و درباره تهدیدات پیچیده از جمله اطلاعات نادرست و حملات سایبری با مقامات تایوان گفتگو خواهد کرد.

دفتر رئیس جمهور تایوان در بیانیه ای در همین رابطه اعلام کرده است که دولت تجارب خود را در مواجهه با چالش ها از جمله آنچه نفوذ خارجی خوانده است، با هیئت مذکور به اشتراک خواهد گذاشت.

سفر هیئت مذکور پس از آن انجام می شود که «جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان، ماه گذشته سفری به اروپا داشت که خشم پکن را برانگیخت و به کشورهای میزبان نسبت به تضعیف روابط دوجانبه خود با چین هشدار داد.

پیشتر وزارت خارجه چین در بیانیه ای به لیتوانی و مقام‌های رسمی اتحادیه اروپا هشدار داده بود تا پیوندهایشان با پکن را بر سر موضوع تایوان و گشایش سفارت کشورهای حوزه بالتیک در تایپه، سست نکنند.

مراکز دیپلماتیک تایوان در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا معمولا برای خودداری از تحریک چین، نمایندگی تایپه (چین تایپه) خوانده می‌شوند. در صورت استفاده از نام جزیره تایوان بیم آن می‌رود که جمهوری خلق چین واکنش تند متقابلی را نشان دهد.

آمریکا و شرکای غربی اش در سال های اخیر در راستای سیاست های تنش برانگیز «ایندوپاسیفیک» واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش چین و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در مناطق تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

کد خبر 5342702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha