۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛

بارش و سرما به استان سمنان هجوم می‌آورد/ وزش باد شدید

بارش و سرما به استان سمنان هجوم می‌آورد/ وزش باد شدید

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از ابتدای هفته پیش رو با استقرار سامانه کم فشار بارشی، در سراسر استان سمنان شاهد کاهش دما، بارندگی و وزش باد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از امروز و فردا، سامانه کم فشار بارش‌زا از سمت غرب وارد استان سمنان شده و با خود بارش و سرما و همچنین وزش باد را به دنبال خواهد آورد پیش بینی هواشناسی برای ارتفاعات استان بارش برف خواهد بود.

کاهش چند درجه‌ای دمای هوا در استان سمنان هشداری است که توسط هواشناسی صادر شده است همچنین در ییلاقات و محورهای کوهستانی به سبب احتمال بارش، همراه داشتن زنجیر چرخ، احتیاجات مرتبط با فصل سرما، عدم تردد غیر ضروری و… الزامی خواهد بود.

ابر و بارش در سمنان و شاهرود

هواشناسی آسمان مرکز استان سمنان را برای امروز، جمعه ابری همراه با وزش باد گاهی بارش پراکنده توصیف می‌کند بیشینه و کمینه دمای هوا نیز ۱۷ و ۹ درجه بالای صفر اعلام شده اما از فردا بر میزان ابرها افزوده و شاهد کاهش چشم گیر دمای هوا خواهیم بود به نحوی که بیشینه و کمینه دمای هوا در روز شنبه و یکشنبه به ۱۵ و هفت و همچنین ۱۳ و هشت درجه بالای صفر کاهش پیدا خواهد کرد. وزش باد و سرمای هوا پدیده غالب مرکز استان از روز شنبه خواهد بود.

در شاهرود سرمای هوا از دیشب آغاز شده اما از شنبه استقرار سامانه جدید بارشی، سبب ابرناکی هوا، وزش باد و همچنین بارش برف و باران خواهد شد همزمان با صبح آدینه آسمان این شهرستان نیمه ابری است و برای فردا پیش بینی هواشناسی آسمان ابری همراه با وزش باد و بارش باران خواهد بود که البته بارش‌ها در ارتفاعاتی مانند شاهوار به شکل برف خواهند بود در نتیجه از روز یکشنبه باید سوز سرد صبحگاهی را نیز در این منطقه شاهد باشیم.

دامغانی‌ها آدینه آرامی را با آسمان صاف آغاز کردند اما این شرایط، آرامش قبل از طوفانی است زیرا سامانه کم فشار بارشی از فردا به این شهرستان نیز سری خواهد زد و در نتیجه کاهش دمای هوا را در این منطقه خواهیم داشت. نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که آسمان دامغان برای فردا ابری همراه با وزش باد و بارش باران خواهد بود و بیشینه و کمینه دما از ۱۶ و هفت درجه بالای صفر در روز جمعه به ۱۴ و پنج درجه بالای صفر در روز یکشنبه کاهش خواهد یافت.

رضوان زیر صفر!

میامی نیز آسمانی نیمه ابری دارد، سرعت وزش باد ۱۰ کیلومتر بر ساعت است و بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز ۱۲ و سه درجه بالای صفر عنوان شده است اما از فردا کم کم بر میزان ابرها در این شرقی نشین قومسی نیز افزوده خواهد شد آسمان ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی هواشناسی برای روزهای شنبه و یکشنبه میامی خواهد بود همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا برای فردا در این شهرستان به ۱۰ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت که نشان از ورود توده هوای سرد به میامی دارد.

آسمان رضوان نیز ابری همراه با وزش باد و بارش باران پیش بینی شده است ابتدای هفته آتی برای این بخش همیشه سرد نیز با سرما همراه خواهد بود به نحوی که برای شنبه بیشینه و کمینه دمای هوای این منطقه هشت درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر خواهد بود که سردترین در سطح استان سمنان نیز خواهد بود.

شهمیرزاد آسمان ابری دارد دمای هوا هم اکنون ۱۰ درجه بالای صفر است اما از فردا کم کم بر میزان برودت افزوده می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای این شهر زیبا برای فردا ۱۳ و دو درجه بالای صفر است اما در روز یکشنبه این شاخص به ۹ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت. احتمالاً همزمان با روزهای شنبه و یکشنبه ارتفاعات شهمیرزاد، مهدی شهر و فولاد محله درگیر بارش برف شوند.

بارش باران و کاهش دما در همه نقاط استان سمنان

دمای هوای گرمسار و ایوان کی این دو شهر همسایه برای صبح جمعه ۱۶ و ۱۵ درجه بالای صفر است اما با ورود سامانه کم فشار بارشی دمای هوا در گرمسار نیز متغیر خواهد بود به نحوی که پیش بینی هواشناسی برای مهد صنایع استان سمنان، آسمان ابری همراه با وزش باد و بارش باران خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوا در گرمسار برای فردا ۱۶ و هفت درجه بالای صفر ذکر شده است در ایوان کی نیز شرایط تقریباً مشابه است و از فردا سرمای هوا به طرز محسوسی بیشتر می‌شود.

در نهایت باید گفت سامانه کم فشار بارشی از روز گذشته در استان سمنان مستقر شده که بارش پراکنده باران و برف در ارتفاعات از ثمرات آن بود اما این سامانه از فردا، شنبه جای خود را به توده هوای سرد دیگری می‌دهد که دمای هوا را در اغلب نقاط استان سمنان بین چهار تا هشت درجه سردتر خواهد کرد. پیش بینی هواشناسی برای ابتدای هفته آتی استان، آسمان ابری همراه با بارش باران و برف و سرمای هوا خواهد بود.

کد خبر 5344177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha